TikTok: meer dan een speeltuin voor politici? Een mixed-methods onderzoek naar de invloed van politici op TikTok op de stemintenties van jongeren

Universiteit Antwerpen
2023
Ine
Holmstock
Hoe bereik je als politicus een generatie jongeren die meer aandacht heeft voor haar smartphonescherm dan voor de politiek? Door zelf video’s op TikTok te posten uiteraard. Maar win je daar ook daadwerkelijk zieltjes mee? Of knappen jongeren net af op zulke video’s? Voor mijn masterproef onderzocht ik of Vlaamse leerlingen uit de derde graad meer geneigd waren om voor een politicus te stemmen na het zien van een van zijn TikTok-filmpjes.
Meer lezen

Genderongelijkheid in de Vlaamse filmindustrie: een fabel of een feit?

Vrije Universiteit Brussel
2019
Vicky
Van Bellingen
In deze scriptie wordt genderongelijkheid binnen de Vlaamse filmindustrie onderzocht en vastgesteld. Aan de hand van cijfermateriaal wordt de ongelijkheid binnen verschillende segmenten weergegeven.
Meer lezen

Influence of corporate income tax on the competitiveness of nations

KU Leuven
2019
Laurens
Vleugels
The purpose of this research is to examine the influence of corporate income taxes on the competitiveness of nations. Ample research on the competitiveness of nations exists, but the impact of corporate income taxes has never been investigated. A global trend of corporate income tax reform to ameliorate the competitiveness of nations arises at the moment, but it remained unclear and debated whether this motive could be justified or should be marked as vacuous. A quantitative dynamic panel data approach is employed in this research to test the hypothesis and a comparison is made between developed and emerging economies. The results indicate that corporate income taxation can form a motive to increase competitiveness for developed economies, but the influence remains insignificant for emerging economies.
Meer lezen

In hoeverre verschilt de online communicatie met de communicatie in traditionele media?

KU Leuven
2016
Géraldine
Van Cauwenbergh
Deze masterproef analyseert de verschillen en
gelijkenissen tussen de online communicatie en de communicatie in traditionele media van Jaguar
Land Rover Belux NV.
Meer lezen

Evaluatie en vergelijking van vier verschillende toestellen voor de kwantificatie van HbA1c

Hogeschool West-Vlaanderen
2016
Cedric
Vandemergel
  • Sylvie
    Mulliez
  • Michel
    Langlois
- informatie over HbA1c als merker voor de monitoring van diabetes en de behandeling van vasculaire complicaties
- labo onderzoek voor de evaluatie van vier HbA1c analyzers
- motivatie en advies voor finale keuze analyzer
Meer lezen