Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

Love at second sight: The impact of addressing the secondhand luxury market as a luxury brand on desirability and brand attitudes

Universiteit Gent
2021
Evelien
Tempelaere
Kwantitatief onderzoek over de attitudes van luxeconsumenten tegenover een luxemerk dat ook tweedehands luxemode verkoopt.
Meer lezen

De behoeftes van 50-plussers ten opzichte van gsm-toestellen

Universiteit Hasselt
2007
Davy
Schroyen
Senioren hebben schrik van “coole” gsm!   

Geen enkele senior wil er een, zo’n coole gsm met de laatste hightech snufjes erop. Maar waarom? Willen zij inderdaad zoals iedereen aanneemt gewoon een gsm met grote toetsen en een duidelijk scherm? Of zou het kunnen dat ze gewoon verkeerd begrepen zijn? Zou het kunnen dat de markt hen volledig verkeerd benaderd? De conclusies van een eindejaarsscriptie van de UHasselt laten dit alleszins doorschemeren.
Meer lezen

Adellijke levensstijl

KU Leuven
2003
Koen
De Vlieger-De Wilde
Winnaar Scriptieprijs
Ze waren met zes, allemaal lang en smal, het ene al wat groter dan het andere. Hun kalfsleren en perkamenten banden omarmden honderden bladzijden gevuld met duizenden korte zinnetjes. Eeuwen geleden had Livina de Beer (1656-1741), de gravin van Bergeyck, ze één voor één neergepend in zwierige, wat kinderlijke letters. Van 1689 tot 1738 nam de gravin elke paar dagen plichtsbewust de ganzeveer ter hand om alle uitgaven van haar huishouden te noteren.
Meer lezen