Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

How can Virtual Reality and/or Augmented Reality influence the Customer Journey?

Universiteit Gent
2024
Ruben
Coppens
Deze masterproef onderzoekt de invloed van virtual reality (VR) en augmented reality (AR) op de customer journey (CJ). De probleemstelling richt zich op hoe deze technologieën de interacties en ervaringen van klanten met bedrijven kunnen transformeren. De centrale onderzoeksvraag is: "Hoe kunnen Virtual Reality en/of Augmented Reality de customer journey beïnvloeden?"

Het onderzoek is gestart met een uitgebreide literatuurstudie om een theoretisch kader te bieden. Daarnaast is een kwalitatieve benadering gebruikt, waarbij semigestructureerde interviews zijn gehouden met zes experts in de sector. Tot slot is de data-analyse uitgevoerd met behulp van thematische analyse om patronen en inzichten te identificeren.

Uit het onderzoek blijkt dat VR en AR aanzienlijke voordelen bieden in alle fasen van de
customer journey, van bewustwording tot loyaliteit. VR biedt diepgaande immersieve
ervaringen, terwijl AR praktische en verbeterde interacties in de fysieke wereld mogelijk
maakt. Deze technologieën verbeteren de klantbeleving, verhogen de betrokkenheid en
kunnen leiden tot hogere conversiepercentages.

De conclusie van deze studie is dat VR en AR de potentie hebben om de gehele customer journey te transformeren door innovatieve en boeiende klantervaringen te bieden. De conclusie is daarom dat bedrijven die deze technologieën effectief implementeren, een concurrentievoordeel kunnen behalen en klanttevredenheid kunnen verhogen.
Meer lezen

Een hogere klanttevredenheid door een betere passenger flow op Luchthaven Oostende-Brugge

Odisee
2019
Thomas
De Spiegeleer
Een advies over hoe de passagiersbeleving op Luchthaven Oostende-Brugge kan verbeterd worden om zo de uiteindelijke klanttevredenheid te verhogen.
Meer lezen

De perceptie van 'succes' van e-commerce voor consumenten

KU Leuven
Martijn
Severijns
In deze scriptie werd een nieuw succesmodel gecreëerd om e-commerce succes voor de consument te analyseren. Vervolgens werd dit model getest door data uit een enquête te verwerken (primaire dataverzameling) via 'partial leas squares path modelling. Ten slotte vond er een validatie plaats via bootstrapping resampling.
Meer lezen

Onderzoek Floormanagementdienst

Hogeschool PXL
2015
Adem
Güngörmüs
Dit onderzoek, werd uitgevoerd voor het bedrijf Open Line. De opdracht van Open Line bestaat uit een samenstelling van ITIL, PRINCE2 en veranderingsmanagement bij het implementeren van cloudoplossingen. Open Line stelt klanttevredenheid centraal en levert kwalitatief hoogstaande cloudoplossingen. Het succesvol implementeren van bijvoorbeeld een nieuwe Citrix-omgeving is niet voldoende om te resulteren in tevreden eindgebruikers. Eindgebruikers kunnen immers problemen ondervinden tijdens hun gebruikservaring, zoals iconen die verplaatst zijn of verwijderde snelkoppelingen.
Meer lezen

Supplier Relationship Management

Andere
2015
Niels
van Bruggen
  • Niels
    van Bruggen
Om de – al uitzonderlijk hoge – zorgkosten in Nederland in de hand te houden, heeft de Nederlandse politiek de afgelopen jaren verschillende maatregelen getroffen, waaronder de marktwerking in de zorg en het verhogen van het verplichte eigen risico. Deze maatregelen samen hebben geleid tot een algehele zorgvraagreductie in Nederland en een productieafname bij het St Jansdal. Naar verwachting zal deze trend zich in de toekomst voortzetten en door de financiële gevolgen hiervan, wil het St Jansdal de bedrijfsvoering effectiever en efficiënter inrichten.
Meer lezen

Zorgprocesoptimalisering in de woonzorgcentra

Universiteit Gent
2013
Yvonne
Steenbeek
  • Melissa
    de Regge, co-promotor
  • Paul
    Gemmel, promotor
Feest in het Woonzorgcentrum.Ieder mens droomt tijdens zijn werkzame leven van  een prachtige oude dag, zonder verplichtingen en gevuld met zaken waaraan individueel waarde wordt gehecht. Een oude dag waarop welzijn wordt ervaren. Als een oudere in een woonzorgcentrum opgenomen wordt, geeft hij aan niet meer  zelfstandig voor dit welzijn te kunnen zorgen. Hij geeft een deel van de zorg voor zijn welzijn over aan het woonzorgcentrum.
Meer lezen

Welke elementen in online klantencommentaren bepalen of een consument die commentaar integreert in zijn beslissingsproces?

Odisee
2013
Katrien
Pypen
Welke elementen in online klantencommentaren bepalen of een consument die commentaar integreert in zijn beslissingsproces?Elektronische mond-aan-oor reclame (eWOM) speelt een belangrijke rol in het beslissingsproces van de consument. Mede omdat ze emoties bevatten die kunnen helpen bij het maken van de aankoopbeslissing (Park, 2012). eWOM bestaat in verschillende vormen en kan opgebouwd zijn uit verschillende elementen, dewelke een rechtstreekse invloed kunnen uitoefenen op de aankoopintentie.
Meer lezen

Opstellen en implementeren van een food defense systeem met betrekking tot het corporate quality system van Farm Frites

Hogeschool PXL
2013
Manu
Verbakel
Opstellen en implementeren van een food defense systeem met betrekking tot het corporate quality system van Farm FritesVoorwoordNaar aanleiding van de opleiding agro- en biotechnologie, richting voedings- middelentechnologie aan de Provinciale Hogeschool Limburg (PHL), wordt er verwacht een bachelorproef aan te vatten. Deze proef wordt gerelateerd aan een stage die werd uitgevoerd bij Bravi nv te Sint-Truiden, onderdeel van Farm Frites.
Meer lezen

„Management by Listening”, over het effect van process recovery intentie communicatie op klantintenties

Universiteit Gent
2012
Xavier
Walthoff-Borm
 EEN KLACHT IS EEN ZEGENProactief klachten opsporen verhoogt klanttevredenheidKlachtenmanagement moet meer zijn dan problemen van de klant oplossen en hem tevreden stellen na het falen van de dienstverlening. De onderneming moet uit de fouten kunnen leren en haar processen verbeteren (i.e. process recovery). Maar wat is het nut van het communiceren van dergelijke intentie naar de klant?
Meer lezen

Verplaatsingsbereidheid van consumenten: een vergelijkende analyse tussen verschillende sectoren.

Vrije Universiteit Brussel
2011
Sylvia
Heyvaert
Verplaatsingsbereidheid van consumenten: een vergelijkende analyse tussen verschillende sectoren.Een belangrijke vraag die een winkeluitbater zich moet stellen, bij het op zoek gaan naar een geschikte locatie voor zijn vestiging, is de verplaatsingsbereidheid van een consument en de aanwezigheid van concurrenten. Eveneens is het van belang te weten naar welke eigenschappen de consument op zoek gaat bij de concurrentie zoals winkelimago, prijs, kwaliteit, tevredenheid enz. Eens de vestiging een vaste waarde is geworden, moet de uitbater trachten de consument aan zich te binden.
Meer lezen

Moral hazard in een B2B klant-leverancier relatie

Universiteit Gent
2009
Ine
Devolder
 
MORAL HAZARD IN EEN B2B KLANT-LEVERANCIER RELATIE
 
Deze master thesis gaat dieper in op het moreel risico bij de outsourcing van productie door een buyer (klant) aan een supplier (leverancier). Het moreel risico houdt in dat noch de supplier, noch de buyer zekerheid hebben over de optimaliteit van de inzet van de andere partij, en het hen tevens ontbreekt aan zekerheid over de optimaliteit van de aangewende middelen van de andere partij.
Meer lezen

Een intern kwaliteitslabel als instrument voor klanttevredenheid.

Hogeschool Gent
2006
Olivier
Watteyn
“Een intern kwaliteitslabel als instrument voor klanttevredenheid”
 
Stel, u wandelt uw bank binnen want u wenst een som geld van uw zichtrekening naar uw spaarrekening over te schrijven maar u merkt al gauw op dat een lange rij wachtenden zich voor u bevindt. U houdt niet van automaten en wacht geduldig uw beurt af. Eenmaal bij de loketbediende aangekomen, wordt u inderdaad geholpen. Na afloop daarentegen krijgt u wel nog de opmerking mee dat u zich de volgende keer maar beter wendt tot de automaat buiten het kantoor. Met een dubbel gevoel wandelt u het kantoor weer buiten.
Meer lezen