Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

Kinderarbeid in het kader van influencer marketing: product placement of illegaliteit?

KU Leuven
2019
Lauren
Daniels
Tegenwoordig worden kinderen steeds vaker ingeschakeld voor influencer marketing op Instagram. Deze trend doet zorgen baren in het licht van het verbod op kinderarbeid. Deze scriptie gaat na in welke mate influencer marketing met kinderen een vorm van verboden kinderarbeid uitmaakt, of de Belgische wetgeving in dat geval voldoende aangepast is aan deze moderne vorm van kinderarbeid en of welbepaalde voorstellen tot modernisering wenselijk zijn.
Meer lezen

Effectiviteit van de e-sigaret als hulpmiddel in rookstopbegeleiding bij tabakologen

KU Leuven
2017
Brent
Boermans
Deze masterproef behandelt een onderzoek naar de effectiviteit van de e-sigaret, wanneer deze wordt gebruikt als hulpmiddel in rookstopbegeleiding bij tabakologen. De effectiviteit van behandeling met de e-sigaret, al dan niet in combinatie met nicotinevervangers, werd hierbij vergeleken met behandeling met nicotinevervangers, behandeling met rookstopmedicatie en behandeling zonder hulpmiddel.
Meer lezen

Kwantitatief en interpretatief onderzoek naar de parate kennis van werelderfgoed

KU Leuven
2017
Anke
Van Laecke
Kwantitatief onderzoek (enquêtes) naar de parate kennis van werelderfgoed bij laatstejaarsleerlingen secundair onderwijs gelinkt aan hun cultuur, religie, mediavoorkeuren en vakantie- en uitstapgedrag.
Meer lezen

Adverteren in een wereld met andere spelregels: Een kwalitatieve studie naar de mening van gamers over het gebruik van in-game advertising in fantasy MMORPG’s en hun suggesties om de congruentie ervan te verbeteren

Universiteit Antwerpen
2016
Maarten
Cant
  • Sarah
    Desseyn
Het doel van deze masterscriptie is tweeledig.
Enerzijds gaat deze studie na hoe gamers staan tegenover het gebruik van in-game advertising (IGA) in fantasy MMORPG's. Anderzijds werd ook het belang van congruentie bij de implementatie van IGA onderzocht.

Meer lezen

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet...

KU Leuven
2015
Morien
Raeymakers
IK ZIE, IK ZIE, WAT JIJ NIET ZIET... PRODUCT PLACEMENT IN MUZIEKVIDEO'SLady Gaga stapt naar voren en zingt in haar controversiële muziekvideo de eerste zinnen van haar succesnummer Telephone… Met een blikje Coca Cola Light in haar kapsel… Daarvoor betaalde het bijhorende bedrijf grof geld.
Meer lezen

Development of a stretchable battery pack for textile integration

Universiteit Gent
2015
Kristof
Pinnoo
 Development of a stretchable battery pack for textile integrationINTRODUCTIONAs electronics become smaller and more integrated, the next step is to integrate them into textile. Research to create textile-integrated electronics continually develops, but there is also a growing need for textile-integrated batteries. This will allow standalone applications, without any rigid parts attached. Many uses can be imagined,  such as health monitoring, interactive clothing or fashion.The goal of this thesis is to investigate how a battery-pack can be integrated into textile.
Meer lezen

Masterplan Spoor Oost - Van spoorwegemplacement naar groene leefbare stadsruimte

KU Leuven
2013
Inne
Van Dijck
  • Pieter
    Steens
 Op zoek naar leefbare stadsruimteHoe zal de stad er in de toekomst uitzien? Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat de stad leefbaar blijft? Wat doen we nu met grote stukken stadsruimte die vrijkomen? Met onze masterproef hebben we op deze vragen een antwoord willen bieden aan de hand van het gebied Spoor Oost te Antwerpen.
Meer lezen