Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

Onderzoek naar een succesvolle communicatie en transparantie betreffende ecologische duurzaamheid in de mode-industrie

Ferre Ceusters
Dit onderzoek gaat op zoek naar factoren van een effectieve communicatie en transparantie
betreffende ecologische duurzaamheid in de mode-industrie. De basis bestaat uit zes cases die
via diepte-interviews en aanvullende secundaire data geanalyseerd worden.

Ecologische zoekhonden: noden en toekomstplannen

Laura de Kort
Ecologische zoekhonden zouden een groot hulpmiddel kunnen betekenen in de wereld van conservatie en monitoring van bedreigde soorten. Een overzicht van bestaande zoekhondenorganisaties en de moeilijkheden die zij momenteel ervaren in de ecologische zoekhondensector.
Wat zijn de toekomstplannen met deze honden en wat is er nodig om ze op grotere schaal in te kunnen zetten?

Impact van Forest Stewardship Council (FSC) certificering op de levering van ecosysteemdiensten in boslandschappen van zuid-centraal Chili: een case study in het Nahuelbuta landschap

Eva Toebat
Deze scriptie ontwikkelde en testte een methode voor onderzoek naar de ecologische effectiviteit van het FSC ('Forest Stewardship Council') keurmerk voor duurzaam bosbeheer en de resulterende producten. Het onderzoek geeft ook resultaten van een studiegebied in Chili en toont hierbij ecologische belang van het FSC label.

Algorithm for business plan development for a new medical device

Simon Popelier Jeff Maenhaut
Een nieuwe tool werd gecreëerd om startups in de medische technologie sector te helpen gedurende hun complexe ontwikkelingstraject.

Een intern kwaliteitslabel als instrument voor klanttevredenheid.

Olivier Watteyn
“Een intern kwaliteitslabel als instrument voor klanttevredenheid”
 
Stel, u wandelt uw bank binnen want u wenst een som geld van uw zichtrekening naar uw spaarrekening over te schrijven maar u merkt al gauw op dat een lange rij wachtenden zich voor u bevindt. U houdt niet van automaten en wacht geduldig uw beurt af. Eenmaal bij de loketbediende aangekomen, wordt u inderdaad geholpen. Na afloop daarentegen krijgt u wel nog de opmerking mee dat u zich de volgende keer maar beter wendt tot de automaat buiten het kantoor. Met een dubbel gevoel wandelt u het kantoor weer buiten.