Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

Modejournalisten versus Instagraminfluencers: Geloofwaardigheid anno 2019 onder de loep. Een vergelijking tussen tijdschriften en Instagram.

Axelle Smolders
Anno 2019 lijken influencers niet weg te slaan uit ons leven. Maar hoe zit het echt? Hebben zij de traditionele modejournalisten verdreven, of blijven we die laatste toch trouw? Een kwantitatieve studie naar geloofwaardigheid van Instagramposts en modeartikels.

Muscular toys and Fragile boys, -Guys, (don’t) shoot the Messenger.

Nicaurys Hernandez Nicaurys Hernandez
In deze bachelorproef onderzocht met het verband tussen sociaalmediagebruik en lichaamstevredenheid bij adolescente mannen van 18 tot en met 21 jaar.

Instagram influencers en luxe: De modererende impact van congruentie op de effectiviteit van merkprominentie

Laura Vanderwee
Het effect van merkprominentie op zowel merkattitude als aankoopintentie. Vervolgens gaan we hierbij ook de modererende impact van congruentie na en wordt er gekeken welke rol reclamewijsheid heeft binnen dit effect.

Influencer Marketing: How the popularity threshold of Instagram influencers impacts consumer behaviour and the moderating role of purchase involvement

Julie Messiaen
Influencer Marketing:
How the popularity threshold of Instagram influencers impacts consumer behaviour and the moderating role of purchase involvement

Bloggen: een creatieve hype of nieuwe exporttool?

Kristien Huygen
Fashionbloggers worden steeds belangrijker voor kledingmerken omdat ze kunnen zorgen voor publiciteit en naamsbekendheid. Echter, bloggers zijn ook in staat de fashion retailers te ondersteunen tijdens de internationalisatie, wat voor een ommekeer kan zorgen binnen de huidige internationaliseringsstrategieën.