Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

Politieke polarisatie in partnerrelaties - Met getrokken messen aan tafel

Joris Van Droogenbroeck
De scriptie gaat over politieke conflicten binnen partnerrelaties. Als gezinswetenschapper bekijk ik dit fenomeen vanuit een psychologische, een relationele en sociologische bril. Een aantal veranderingsstrategieën sluiten het geheel af.

De marketinganalyse van cruisereizen voor Millennials en de impact van COVID-19

Lauranne Coopmans
In dit onderzoek wordt aangetoond hoe de cruise industrie actueel inspeelt op de gemiddelde leeftijdsdaling van de cruisepassagier en zich richt op het jongerensegment. De interesse vanuit de cruisemaatschappijen voor deze doelgroep is een redelijk recent fenomeen en
vertaalt zich in het ontwikkelen van een aangepaste marketingstrategie. De actuele COVID-19
crisis versnelt het marketingvernieuwingsproces. De conclusie van de thesis luidt dat cruiserederijen zich moeten richten op de Millennials en moeten overwegen om influencermarketing toe te passen.

Podcast: Jong & Eenzaam

Andries Haesevoets
In de podcast 'Jong & Eenzaam' praten vier millennials over de rol van eenzaamheid in hun dagelijks leven. Het woord 'eenzaamheid' wordt in de media en in veel maatschappelijke discussies vaak gelinkt aan letterlijk 'alleen' zijn. Maar dat klopt niet helemaal. Ook jonge mensen met veel sociale contacten kunnen zich eenzaam voelen.

Onderzoek naar percepties en betalingsbereidheid van millennials over gemaksvoeding

Lies Claeys
Deze scriptie handelt enerzijds over de percepties van millennials over gemaksvoeding en anderzijds over de betalingsbereidheid voor gemaksvoeding. Verschillende percepties zoals gezondheid- en versheidsperceptie, gemaksperceptie en smaakperceptie worden onderzocht voor zowel maaltijdboxen en kant-en-klare maaltijden én versneden en onversneden fruit en groenten.

Goodvertising: geloofwaardig of doorzichtig? Door de ogen van millennials

Famke Van Mol
Goodvertising is een nieuw reclamefenomeen waarbij commerciële bedrijven inzetten op sociale vraagstukken. In deze scriptie wordt de geloofwaardigheid van goodvertising onderzocht bij millennials

The Use of and Attitudes Towards "Nigga" in Millennial Flemish: A Mixed-Method Study Based on Dell Hymes's SPEAKING-Model

Fien De Malsche
In de Verenigde Staten woedt reeds decennialang een discussie rond de omstreden term "nigga". Nu die ook opduikt in Vlaamse jongerentaal, onderzoekt deze thesis hoe Vlaamse jongeren tegenover het gebruik van deze term staan en of ze hem zelf gebruiken.

Talent Development for Millennials - Case study: Melexis

Zino Delsaux
Deze studie zal de Millennials onder de microscoop plaatsen door hun echte waarden en ambities - waar zij naar streven - te verduidelijken. Bovendien verkrijgen werkgevers best practices die, toepasbaar op hun lopende leer- en ontwikkelingsprogramma's op de meest efficiënte en effectieve manier. Deze scriptie zal het materiaal samenvatten in een blauwdruk, die het belang blootlegt van interne bedrijfsprogramma's die de aantrekkelijkheid, betrokkenheid en retentie van Millennials bepalen.