Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

Wat is de meerprijs van nieuwbouwappartementen met zicht op het water?

Anthony Bouckaert
Onderzoek naar de meerprijs van nieuwbouwappartementen met zicht op het water (rivieren, dokken en kanalen) in Vlaanderen.

Antwerpen en enkele streekproducten voor de Spaanse markt. Analyse van de Nederlandstalige website en redactie van een Spaanstalige

Iris Prinsen
Toeristisch Antwerpen: legende en streekproductenVlaamse steden kunnen zich moeilijk van elkaar onderscheiden als het op toerisme aankomt. Neem nu Antwerpen. Wat maakt deze stad zo uniek? “A” is zot van mode, kunst en diamant. Maar wat is typisch Antwerps? Ik nodig u uit om een nieuwe benadering van Antwerpse citymarketing te ontdekken die zich richt op de Spaanse markt. Legende, streekproducten en citymarketingLang geleden woonde in de burcht Het Steen langs de Schelde een wrede reus, Druoon Antigoon. Hij eiste tol van alle voorbijvarende schippers.

Citymarketing in televisieseries De kijkerskant van het verhaal: media-toerisme

Jarco Braeckmans Nele De Bie
Nele De Bie en Jarco Braeckmans (Universiteit Antwerpen) onderzochten de motivaties en ervaringen van Vlaamse mediatoeristenOmgeving belangrijker dan serie voor mediatoeristKatarakt, Witse, De Smaak van de Keyser, Flikken,… Dit is slechts een greep uit de Vlaamse televisieseries van de laatste jaren waarin bepaalde plaatsen gepromoot werden. Dit fenomeen, genaamd citymarketing, werd al vaak onderzocht in buitenlands studies. Nele De Bie en Jarco Braeckmans, studenten Communicatiewetenschappen aan de Univeristeit Antwerpen, besloten dat het tijd werd om dit ook op Vlaamse bodem te onderzoeken.