Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

Heart-wrenching images: how shockvertising by humanitarian NGO's is responded to by the public. Een exploratief onderzoek naar publieksreacties, percepties en gedragingen ten gevolge van shockvertising door humanitaire NGO's.

Yentl Desmyter
Publieksreacties op shockvertising door humanitaire NGO's. Exploratief onderzoek naar publieksreacties, -percepties en -gedragingen ten gevolge van shockvertising door humanitaire NGO's.

Involve me and I learn. Een verkennend onderzoek naar interactieve visualisatie van oorlogsberichtgeving en engagement bij het publiek.

Leenke De Donder
Innovatief bericht geven over oorlog: omgaan met een vermoeid lezerspubliek.Het romantische beeld van een journalist die de wijde wereld in trekt op zoek naar verhalen wordt steeds meer gerekend tot het verleden. Nochtans hoeft dit niet per se te leiden tot een daling in de kwaliteit van een nieuwsproduct. Integendeel, het huidige informatielandschap heeft nog nooit zoveel mogelijkheden geboden. Hoe kan een journalist die nieuwe mogelijkheden op zo’n manier benutten, dat hij opnieuw een boeiend, duidelijk en interactief verhaal kan brengen?