Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

Het belang van dynamisch assessment voor de opstart van een communicatiesysteem

Megan Van Damme
Personen met een ernstige afasie vertonen vaak moeilijkheden om te communiceren met hun omgeving. Om dit te verbeteren, kan een communicatiesysteem op maat ontwikkeld worden. Met deze scriptie wordt het proces van de opstart van een dergelijk communicatiesysteem beschreven.

"I think women can do anything.": Een kwalitatief tekstueel vergelijkend onderzoek naar de representatie van vrouwen in Charlie's Angels uit 2000 en 2019.

Jasmine Lietaert
Een kwalitatief tekstueel vergelijkend onderzoek naar de representatie van vrouwen in Charlie's Angels uit 2000 en 2019. Een studie op productioneel, narratief-ideologisch en cinematografisch niveau.

Sociale media inzetten in tijden van crisis

Margo Theunis
Sociale media bieden een meerwaarde in tijden van crisis, specifiek voor crisiscommunicatie. Hoe deze optimaal ingezet kunnen worden, wordt uitgelegd in de scriptie toegepast op het stagebedrijf.

Draadloze Besturing van een Bobcat

Nico Vanneste Freek Mestdagh Dries Naessens
Het onderwerp werd in de eerste plaats aangeboden door defensie aan VIVES. Van daaruit werd het onderwerp aan de studenten aangereikt. Bobcat Vangaever ondersteunde deze bachelorproef met hun knowhow.

Het project gaat over de praktische realisatie van het draadloos aansturen van een Bobcat. Naast deze praktische realisatie werden ook enkele theoretische aanvullingen gedaan.

Influence of participation rates and service level differentiation on community driven predictions

Katrien Van den Berghe
Hoe mieren files kunnen oplossenRouteplanning is een vaak voorkomend probleem. De huidige routeplanningssystemen gebruiken 2 soorten data om de reistijd te voorspellen: historische data en real-time data. Onderzoekers hebben een nieuwe aanpak ontwikkeld, genaamd anticiperende routebepaling voor voertuigen. In deze aanpak worden de huidige intenties van alle chauffeurs (i.e. de route die ze op dat moment plannen te volgen) gedeeld met de wegeninfrastructuur.

Public Relations binnen KC Vooruit: analyse en adviezen

Ann Overbergh
Beste,
 
In het voorjaar van 2004 startte ik een onderzoek naar wat PR is en kan zijn voor cultuurorganisaties. Ik vond Kunstencentrum Vooruit bereid me haar communicatiebeleid te laten bekijken. Onderzocht werd in welke mate de PR-activiteiten van het huis efficiënt en effectief waren, en of er ruimte was voor verbetering. De resultaten waren bemoedigend, zowel voor Vooruit als voor vele andere culturele actoren in Vlaanderen – ook zij die graag verder willen kijken dan onze landsgrenzen.