Hoe verloopt de communicatie van overheidsorganisaties over kansspelen? Een kwalitatieve analyse van de stakeholders, communicatiekanalen, -inhouden en -praktijken

KU Leuven
2023
Katho
Jacobs
Deze scriptie concludeerde dat overheidsorganisaties communiceren met intermediairs en met burgers wanneer ze over kansspelen communiceren. Met deze laatste groep communiceren ze op een onpersoonlijke manier. Als gevolg daarvan stelden de onderzoekers een ideaaltypisch communicatiemodel voor.
Meer lezen

Ambtenaar 2.0: een kwalitatief onderzoek naar de rol van web 2.0 voor de overheid

Vrije Universiteit Brussel
2011
Sara Jane
Deputter
Van dinosaurus naar Ambtenaar 2.0 “Tweet me”, “I Like”, “Be my friend”, “hashtag”,… termen die u niet vreemd in de oren klinken. Per minuut worden er 510 000 reacties, 293 000 statusupdates,    136 000 foto’s en 120 000 tweets geplaatst. Wat startte als een hype is op korte tijd uitgegroeid tot een vaste waarde in het sociale digitale leven van vele internetgebruikers. Adverteerders en privébedrijven maken meer en meer gebruik van web 2.0technologieën om consumenten met de juiste informatie, op het juiste ogenblik en op de juiste plaats te bereiken. Maar hoe zit het met de overheid?
Meer lezen