IOS, ook voor consumentenschulden?

Vrije Universiteit Brussel
2022
Justine
Davidts
De uitbreiding van de Procedure voor Onbetwiste Schulden (IOS) naar consumentenschulden: staat de rechtspraak van het Hof van Justitie daaraan in de weg?
Meer lezen

In hoeverre verschilt de online communicatie met de communicatie in traditionele media?

KU Leuven
2016
Géraldine
Van Cauwenbergh
Deze masterproef analyseert de verschillen en
gelijkenissen tussen de online communicatie en de communicatie in traditionele media van Jaguar
Land Rover Belux NV.
Meer lezen

De collectieve vordering: een nuttig instrument voor de slachtoffers van onrechtmatige bedingen?

Universiteit Gent
2016
Céline
van Aalst
De scriptie bespreekt de collectieve vordering (class action) die werd ingevoerd in het Wetboek Economisch Recht en dit specifiek in de context van de onrechtmatige bedingen in hetzelfde wetboek. Er worden concrete gevallen behandeld en ten slotte worden er criteria ontwikkeld aan de hand waarvan het nut van de collectieve vordering ten opzichte van de klassieke proceduremogelijkheden concreet per situatie kan worden geëvalueerd.
Meer lezen

Hoe kan klantenontrouw in een business-to-businessomgeving vermeden worden?

Vrije Universiteit Brussel
2014
Laura
Famelaer
Bedrijven winnen de strijd tegen klantenontrouw    Brussel – 29/09/2014 Denigrerende meningen, negatieve ervaringen of slechte kwaliteit liggen vaak aan de basis van klantenontrouw (d.i. wanneer een klant beslist niet terug te keren naar een bedrijf). Bedrijven waren tot nu ongewapend in deze strijd, maar kunnen nu de strijd aan dankzij het onderzoek van Laura Famelaer, M.Sc. in de Communicatiewetenschappen.Laura, een uitdagend onderwerp. Hoe ben je te werk gegaan?Ik heb proberen te achterhalen hoe klantenontrouw tussen bedrijven vermeden kan worden.
Meer lezen

De bescherming van de consument bij de verwerving van elektriciteit

Universiteit Gent
2012
Charlotte
Lermyte
“Belastingen is pest, energiefactuur is cholera” In de masterproef met als titel “De bescherming van de consument bij de verwerving van elektriciteit”, werd de effectieve bescherming die een consument heeft ten opzichte van zijn energieleverancier nagegaan. Naast de prijs van energie, werden eveneens de algemene voorwaarden, het veranderen van energieleverancier, de klachtenbehandeling, enz. nagegaan.Begin dit jaar was de discussie met betrekking tot de gas- en elektriciteitsprijzen immers niet uit de media weg te slaan.
Meer lezen