Small logo's, big love: perceptie van brand prominence als costly signal bij jongemannen

Universiteit Gent
2015
Jolien
Vandenbroele

Playboys en hun billboards: communiceren met luxe-itemsEen Ferrari zal in Testaankoop nooit omschreven worden als een verstandige aankoop. De auto kost een klein fortuin, biedt slechts plaats aan twee mensen en bovendien mag je een serieuze rekening verwachten wanneer hij hersteld moet worden. Toch verkoopt Ferrari wereldwijd ongeveer 7000 stuks per jaar en staan mensen die het immense bedrag neerleggen voor deze luxewagen weinig stil bij dergelijke zaken.
Meer lezen

Het opstellen van een strategisch marketingplan voor de mobiele koffiebar van koffiebranderij ROM.

UC Leuven-Limburg
2015
Valérie
Jacobs
En dan is er koffie.Het is geen geheim dat wij Belgen echte koffiedrinkers zijn. Met een gemiddelde dagelijkse koffieconsumptie van 0,98 kopjes per inwoner neemt ons land de dertiende plaats in op de wereldranglijst der koffiedrinkers. Veel Belgen hebben doorheen de dag nood aan een warme slok van het zwarte goud. Koffie heeft zich ontpopt tot een nieuwe subcultuur in onze maatschappij en steeds meer nieuwe koffietrends duiken op. Zo vormen er zich sinds enkele jaren lange rijen koffiefanaten voor kleine busjes die koffie aanbieden op allerlei uiteenlopende evenementen.
Meer lezen

Kindervoedselmarketing: Suggestieve porties op verpakkingen - Een experiment naar de consumptie van ontbijtgranen bij kinderen

KU Leuven
2014
Goele
Aerts
Leiden grotere porties tot overdadigheid?Kinderen vormen een groeiende markt voor vele producten, maar voedsel is bij uitstek de sterkst geadverteerde categorie voor de jongste consumenten. Bovendien is het vooral ongezond voedsel waaraan grote marketingbudgetten besteed worden. De laatste decennia werd reeds heel wat onderzoek verricht omtrent dit topic. Recent masterproefonderzoek aan de KU Leuven toont aan dat ogenschijnlijk subtiele marketingbeslissingen effect hebben op eetgedrag bij kinderen van vier tot vijf jaar.
Meer lezen

Dehydrochlorinatie van PVC in ionische vloeistoffen

KU Leuven
2013
Joris
Hulsbosch
Chloorverwijdering uit PVC-kunststof met ionische vloeistoffenDuurzaamheid wordt steeds belangrijker in de huidige maatschappij. Het besef groeit dat de huidige consumptiemaatschappij zonder die duurzaamheid zijn houdbaarheidsdatum wel eens snel zou kunnen bereiken. Allerlei milieuproblemen leggen een zware last op de planeet en zijn inwoners, één van de grote uitdagingen is dan ook deze milieuproblemen terug te dringen.Een van de grootste milieuproblemen is de steeds groeiende afvalberg. Vaak is dit afval onvermijdbaar en zit er niks anders op dan het te verwerken.
Meer lezen