How can Spanish creative agencies optimise the use of their Instagram and TikTok pages?

Arteveldehogeschool Gent
2022
Hanien
Mahdi
Deze scriptie onderzoekt de verschillen tussen de sociale mediakanalen Instagram en TikTok. Welke content post een bedrijf het best op Instagram en welke op TikTok? Mag dit dezelfde content zijn of moet een bedrijf een duidelijk onderscheid maken tussen beide platformen? Deze content werd onderzocht op basis van beste aesthetic, tone of voice en inhoud voor elk van de twee platformen.
Meer lezen

Measuring employment precariousness among platform-based food couriers in Brussels. A pilot study combining fieldwork with survey data.

Vrije Universiteit Brussel
2021
Elief
Vandevenne
De jobs van maaltijdkoeriers doen heel wat vragen rijzen: Zijn het nu werknemers of zelfstandigen? Behandelen de digitale platforms als Deliveroo, Take-Away en Uber-Eats hen rechtvaardig? En hoe zit dat met hun pensioen? Een term die binnen dat debat ook wel eens valt is ‘precariteit’. In deze studie wordt de mate van precariteit in hun jobs aan de praktijk getoetst.
Meer lezen

Achter de schermen bij Uber: Een Kwalitatieve inhoudsanalyse naar de ervaringen van Uber drivers in Frankrijk tussen 2019 en 2020 bekeken vanuit de Digital Market Manipulation Theory

Vrije Universiteit Brussel
2020
Mathieu
Cambier
Bestaand onderzoek naar sharing economy platformen toont aan dat digitale intermediairs zoals Uber, via hun algoritmes en de rijke informatie waarover zij beschikken, zich in een machtspositie bevinden ten opzichte van hun gebruikers. Deze Masterproef analyseert dan ook hoe de ervaringen van Uber-drivers tot uiting komen op het grootste Franse online driverforum in 2019-2020 vanuit de Digital Market Manipulation Theory. Via een kwalitatieve inhoudsanalyse konden via een open, axiale en selectieve codering tien thema’s geïdentificeerd worden waaruit vervolgens nader kon verklaard worden hoe Uber als netwerkplatform de mogelijkheid heeft om aan Digitale Marktmanipulatie te doen.
Meer lezen

De aansprakelijkheidsimmuniteit van platformen in de Europese Unie en de Verenigde Staten: een zoektocht naar de schuilplaats van Airbnb

KU Leuven
2019
Margaux
Dejonghe
De aansprakelijkheids(immuniteit) van online tussenpersonen voor onrechtmatige inhoud die via gebruikers op hun dienst wordt gepubliceerd. Een vergelijking tussen het wettelijk regime in de Europese Unie en de Verenigde Staten. Een focus op Airbnb.
Meer lezen

The (un)Usual Suspects: De perceptie van privacybedreigingen door jongeren op verschillende onlineplatformen

Thomas More Hogeschool
2013
Eline
Verdegem
  • Michaël
    Opgenhaffen (promotor)
 Journalisten en liefjes willen uw gegevensVlaamse jongeren verdenken heel wat instanties van interesse te tonen in hun persoonlijke onlinegegevens, blijkt uit een Vlaamse masterproef. Naast de overheid, adverteerders en criminelen als vanzelfsprekende verdachten, worden ook journalisten, familie en zelfs liefjes aan het lijstje toegevoegd. Toch beschermen de meeste jongeren hun onlineprivacy onvoldoende.Niet alleen hackers of de NSA vormen een potentiële dreiging voor de onlineprivacy, vermoeden Vlaamse jongeren.
Meer lezen