DE RICHTLIJN 2011/24 EN DE WEG NAAR EEN GRENSOVERSCHRIJDENDE SAMENWERKING TUSSEN DE PATIENTEN EN DE ZIEKENHUIZEN IN VLAANDEREN,

KU Leuven
2013
Audrey-Ann
Croenen
Belgische ziekenhuizen zijn klaar voor buitenlandse patiëntenDe Richtlijn 2011/24 markeert een nieuwe evolutie binnen het vrij verkeer van medische diensten. Deze Richtlijn kwam niet uit de lucht gevallen.
Meer lezen

Het centraal onthaal op de urgentiedienst en de relatie met het decentraal onthaal op de dienst medische beeldvorming

Universiteit Gent
2013
Kristien
Croeckaert
Patiëntvriendelijk onthaal: topprioriteit voor de ziekenhuizen?Ziekenhuizen begrijpen steeds meer dat een patiëntvriendelijk onthaal een belangrijk onderdeel is van de kwaliteitsbeoordeling -en beleving van de patiënt. Dit heeft een directe invloed op de algemene tevredenheid. De onthaalfunctie en onthaalomgeving worden meer en meer een prioriteit in de ziekenhuisorganisatie en de strategie, wil men als ziekenhuis het verschil maken met de concurrentie.Patiënten zijn kritischer en mondiger geworden, en vergelijken ziekenhuizen met elkaar.
Meer lezen