Op welke wijze kan het hotel de Lounge Bar aantrekkelijker maken voor externe gasten?

Erasmushogeschool Brussel
2022
Mohane
Roose
Het doel van dit onderzoek is om een probleemstelling op te lossen en alle aspecten hiervan te belichten.
De probleemstelling gaat specifiek over hoe het hotel de bar succesvol kan maken bij externen. Dit vooral bedoeld in de uren wanneer de bar minder drukbezet is.
Als hippe koffiebars deze gasten kunnen aantrekken, zouden hotels dit ook moeten kunnen.
Meer lezen

Het effect van voorraadberichten op de aankoopintentie in de mode- en hotelsector

KU Leuven
2020
Annelise
Heylen
Dit onderzoek bestudeert de impact van schaarsheidsberichten en onbeschikbaarheidsberichten op de aankoopintentie. Deze berichten informeren de consument over de (on)beschikbaarheid van de voorraad. Het focaal product is het wenselijk product, daartegenover staan de niet-focale producten, deze zijn gelinkt aan het focaal product maar wenst de consument niet te kopen. We bestuderen de aankoopintentie van het focaal product, hierdoor ontstaan er drie types berichtgeving die worden onderzocht; een schaarsheidsbericht bij een focaal product, een schaarsheidsbericht bij een niet-focaal product en een onbeschikbaarheidsbericht bij een niet-focaal product. Het doel van dit onderzoek is om een inzicht te verschaffen over de effecten van voorraadberichten bij focale en niet-focale producten en hun invloed op de aankoopintentie van het focaal product. Hierbij gaan we kijken of de resultaten generaliseerbaar zijn op de modesector en de hotelsector. Dit onderzoek werd uitgevoerd aan de hand van een online experiment, waarbij er zes verschillende scenario’s werden opgesteld. De gegevens van 302 respondenten werden verzameld. De resultaten geven weer dat de verschillende types van berichtgeving eenzelfde impact hebben op de aankoopintentie van het focaal product in beide sectoren.
Meer lezen

Fairmont Rey Juan Carlos I Barcelona: How can the hotel help its employees to find a good balance between their personal and professional lives?

Erasmushogeschool Brussel
2017
Naiké
Delferrière
Een scriptie over wat een goede work-life balans inhoudt, waarom deze belangrijk is voor zewel werknemers als werkgevers en hoe deze balans te verkrijgen is.
Meer lezen

De meerwaarde van wellness in de Vlaamse hotelsector

KU Leuven
2014
Ben
Glorieux
Hebben Vlaamse wellnesshotels nog een toekomst?Droomt u ook van een heerlijke sauna of een verrukkelijke massage bij een weekendje weg op hotel aan zee?  Vindt u het belangrijk bij een citytrip om ook te kunnen fitnessen in het hotel? Wellnesstoerisme is duidelijk een trend, het is vooropgesteld om elk jaar, en dat tot 2017 (prognose op 5 jaar, 2012-2017) meer dan 9 % te groeien, ongeveer 50 % sneller dan het globaal toerisme. Wat voor hotelgasten leuk en aantrekkelijk lijkt, is daarom nog geen evidentie om uit te voeren als hoteluitbater.
Meer lezen