Op welke wijze kan het hotel de Lounge Bar aantrekkelijker maken voor externe gasten?

Erasmushogeschool Brussel
2022
Mohane
Roose
Het doel van dit onderzoek is om een probleemstelling op te lossen en alle aspecten hiervan te belichten.
De probleemstelling gaat specifiek over hoe het hotel de bar succesvol kan maken bij externen. Dit vooral bedoeld in de uren wanneer de bar minder drukbezet is.
Als hippe koffiebars deze gasten kunnen aantrekken, zouden hotels dit ook moeten kunnen.
Meer lezen

Werkbaar werk - werk op jouw maat!

VIVES Hogeschool
2019
Jens
Longueville
Deze bachelorproef onderzoekt de werkbaarheid van het werk binnen het bedrijf 'Thon Hotels Brussels' en biedt oplossingen aan inzake werkstress.
Meer lezen

The effect of ambient scent on time spent in retail stores: The mediating role of consumers’ shopping mood

KU Leuven
2019
Anke
Van Malder
Onderzoek naar het gebruik van geuren in retail en horeca, en het effect ervan op de gemoedstoestand van consumenten en de bijkomende commerciële effecten en voordelen
Meer lezen

De meerwaarde van wellness in de Vlaamse hotelsector

KU Leuven
2014
Ben
Glorieux
Hebben Vlaamse wellnesshotels nog een toekomst?Droomt u ook van een heerlijke sauna of een verrukkelijke massage bij een weekendje weg op hotel aan zee?  Vindt u het belangrijk bij een citytrip om ook te kunnen fitnessen in het hotel? Wellnesstoerisme is duidelijk een trend, het is vooropgesteld om elk jaar, en dat tot 2017 (prognose op 5 jaar, 2012-2017) meer dan 9 % te groeien, ongeveer 50 % sneller dan het globaal toerisme. Wat voor hotelgasten leuk en aantrekkelijk lijkt, is daarom nog geen evidentie om uit te voeren als hoteluitbater.
Meer lezen