Samenwerken met een robot, zie ik dat wel zitten? - Een kwantitatief onderzoek naar de invloed van service robots op werknemers in de retailsector.

Vrije Universiteit Brussel
2021
Maxime
Van Erps
Deze thesis beschrijft een kwantitatief onderzoek aan de hand van een online survey. Respondenten werden bevraagd naar verschillende aspecten van hun job en wat zij verwachten dat een service robot hieraan zou veranderen. Zo krijgen we een zicht op de impact van de implementatie van service robots op front-line werknemers in de retailsector.
Meer lezen

The supportive role of information systems for companies in the transition towards a circular economy

Universiteit Gent
2020
Tibo
Hendrickx
Een studie naar de rol van informatiesystemen in de circulaire economie vormt een brug tussen verschillende onderzoeksvelden. Een model van de verschillende actoren, hun rol en interconnectie binnen een circulaire onderneming werd samen met de tussenliggende informatiestromen opgesteld op basis van verschillende theorieën. Dit model leidt tot een lijst van informatiestromen dat een bedrijf toelaat een circulair proces te hanteren.
Meer lezen

Which masculine and feminine character traits make successful Account Managers? Awin Benelux in focus.

Arteveldehogeschool Gent
2020
Obinna
Odenigbo
In deze scriptie wordt onderzocht welke mannelijke en vrouwelijke kenmerken een goede accountmanager maken of zijn prestaties verbeteren. Het doel is om een ​​lezer een idee te geven van welke eigenschappen hij het beste naar voren brengt bij het werken als accountmanager. Het kan ook helpen bij het aanwerven van een geschikte accountmanager.
Meer lezen

De impact van (interne) creativiteit op de merkbekendheid van dienstverlenende bedrijven

Hogeschool Gent
2019
Céline
Penninck
In deze scriptie worden verbanden gezocht tussen (interne) creativiteit bij personen en de merkbekendheid van dienstverlenende bedrijven. Verder wordt ook concreet bestudeerd hoe deze creativiteit de merkbekendheid van deze bedrijven kan boosten en op welke manieren creativiteit bij werknemers kan worden gestimuleerd.
Meer lezen

Het opstellen van een strategisch marketingplan voor de mobiele koffiebar van koffiebranderij ROM.

UC Leuven-Limburg
2015
Valérie
Jacobs
En dan is er koffie.Het is geen geheim dat wij Belgen echte koffiedrinkers zijn. Met een gemiddelde dagelijkse koffieconsumptie van 0,98 kopjes per inwoner neemt ons land de dertiende plaats in op de wereldranglijst der koffiedrinkers. Veel Belgen hebben doorheen de dag nood aan een warme slok van het zwarte goud. Koffie heeft zich ontpopt tot een nieuwe subcultuur in onze maatschappij en steeds meer nieuwe koffietrends duiken op. Zo vormen er zich sinds enkele jaren lange rijen koffiefanaten voor kleine busjes die koffie aanbieden op allerlei uiteenlopende evenementen.
Meer lezen