scheiden doet lijden

AP Hogeschool Antwerpen
2019
Yasmine
Lauryssen
Mijn bachelorproef is een sensibiliserings video (2D/ 3D) ivm met de emoties/gevoelens/denkprocessen van kinderen in een echtscheidingsfase.
Echtscheidingen komen meer en meer voor en dat is een maatschappelijk gegeven. Een echtscheiding verloopt bij iedereen anders en iedereen ervaart dit op zijn eigen manier. Niet alleen de ouders ervaren moeilijkheden maar ook de
kinderen.
Scheiden doet kinderen lijden. Daarom maak ik een video als bachelorproef om ouders te triggeren en doordachter te laten omgaan met de processen/ fasen die zich in de kinderen hun hoofden afspelen. Hierdoor krijgen ze een beeld van wat
de kinderen juist ervaren tijdens zo een echtscheiding.
Meer lezen

Persoonlijke aanbevelingen voor video's gebaseerd op gezichtsherkenning

Universiteit Gent
2018
Ine
Coppens
Het onderzoek naar en de ontwikkeling van een aanbevelingssysteemalgoritme voor films gebaseerd op gezichtsdetectie en -herkenning. De ontwikkelde applicatie berekent de filmbelevenis van de kijkers met behulp van emotiedetectie, gedragsanalyse en aandachtmeting. Met de berekende informatie wordt later een persoonlijke groepsaanbeveling gegenereerd voor het aanwezige publiek.
Meer lezen

HOE KAN JE JONGEREN EN JONGE OUDERS MET BEHULP VAN EEN 360° ANIMATIEVIDEO SENSIBILISEREN OM OP EEN VERSTANDIGE MANIER OM TE GAAN MET DE GEVAREN IN EEN STERK EVOLUERENDE DIGITALE WERELD?

AP Hogeschool Antwerpen
2018
Tom
Franck
In deze scriptie werd onderzocht hoe je jongeren met behulp van een 360° animatievideo kan sensibiliseren over de gevaren in een digitale wereld, specifiek cyberpesten.
Meer lezen

Kijken naar het leed van anderen: De overwegingen van Vlaamse redacties om dramatische beelden wel of niet te publiceren

Hogeschool West-Vlaanderen
2015
Stijn
Deschietere
Kijken naar het leed van anderenWe leven in een beeldenmaatschappij. Het gezegde ‘Een beeld zegt meer dan duizend woorden’ demonstreert het belang van beelden en de informatie die ze kunnen inhouden. Er worden ook meer schokkende en dramatische gebeurtenissen vastgelegd op beeld. Nieuwsredacties komen dan ook dagelijks voor een moreel dilemma te staan: de dramatische beelden wel of niet publiceren?
Meer lezen

Opening and Closing Strategies in Vlogs: How Monologues Encourage Conversation

Universiteit Antwerpen
2015
Jessica
De Boeck
YouTube dankt populariteit aan taalgebruikKijkt u wel eens naar YouTube-video’s? Waarschijnlijk wel. YouTube is dan ook erg populair, vooral bij jongere generaties. Vanwege haar populariteit wordt de website ook wel eens de nieuwe televisie genoemd. YouTube heeft haar succes deels te danken aan haar toegankelijkheid en de diversiteit aan onderwerpen die in de filmpjes aan bod komen. De manier waarop YouTube-gebruikers met elkaar communiceren, draagt ook bij aan het succes van het platform. De tijd van passief media consumeren is voorbij, alles is tegenwoordig interactief.
Meer lezen