Leren om te leren? Interorganisationeel leren inzake integratiebeleid tussen lokale besturen in Vlaanderen

KU Leuven
2019
Matilde
Geuëns
“Leren om te leren? Interorganisationeel leren inzake integratiebeleid tussen lokale besturen in Vlaanderen” gaat na hoe Vlaamse steden en gemeenten van elkaar (kunnen) bijleren om het integratiebeleid dat zij voeren efficiënter en effectiever te maken. Aan de hand van kwalitatieve onderzoeksmethoden zoals diepte-interviews en focusgroepen wordt vastgesteld hoe onderlinge leerprocessen momenteel verlopen én hoe het eventueel beter kan om praktische “do’s-and-don’ts” op vlak van integratiebeleid uit te wisselen. Daarbij blijken een vijftal randvoorwaarden van belang om een dergelijke uitwisseling van goede praktijken mogelijk te maken.
Meer lezen

Efficiëntiewinsten binnen de FOD Financiën - afdeling personenbelasting

KU Leuven
2015
Hedwig
Bollingh
Iedereen heeft baat bij efficiëntiewinstEfficiëntiewinst kan overal of bij elke activiteit in het leven optreden en het loont de moeite om hierover na te denken. Of het nu gaat over een studietraject van een student of een dienstverlening van de overheid, zolang men de ingezette middelen van een bepaalde activiteit kan koppelen aan de resultaten, dan kan men efficiëntiewinst beginnen meten. Een belangrijke voorwaarde bij het meten van efficiëntiewinst is dat de kwaliteit van uw activiteit niet mag dalen.Doelbewust omspringen met het concept efficiëntiewinst creëert voordelen.
Meer lezen