Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

DE GEWONE MAN/VROUW IN DE KRANT. EEN INHOUDSANALYSE VAN BURGERS ALS NIEUWSBRON 2006-2016

Kenza Lamot
Masterstudente Kenza Lamot deed onderzoek naar het voorkomen en de hoedanigheid van burgers in het krantennieuws. Slagen burgers er sinds de opkomst van sociale media vaker in om hun stempel te drukken op de berichtgeving?

Beeldgebruik in de mediaberichtgeving over terreurgroep IS

Rani Decock
Het is een kwantitatieve inhoudsanalyse van nieuwsfoto’s in de mediaberichtgeving over terreurgroep Islamitische Staat, verschenen op de website van De Morgen en Het Laatste Nieuws gedurende 1 jaar.

Connected television: jurisdictional challenges in a converged media environment

Raf Schoefs
Connected TV kruipt door de mazen van de wetMet de opkomst van Connected TV vinden een aantal nieuwe spelers en diensten de weg naar de woonkamer. Diensten zoals YouTube, Apple TV en Google TV worden makkelijker toegankelijk voor het grote publiek, en hoewel die diensten om hetzelfde publiek strijden als de traditionele omroepen, moeten zij toch niet aan dezelfde regels voldoen, wat een onevenwicht creëert.

Onderzoek naar de ontwikkeling van social media strategieën in corporate communication naar de consument

Rob van Alphen
 
De snelle toename en ontwikkeling van kwaliteitsvolle, betaalbare technologieën, alsook de toenemende populariteit van sociale netwerken en user-generated content sites hebben het medialandschap voorgoed veranderd. Consumenten hebben vandaag een heel arsenaal aan communicatiemiddelen ter beschikking waarmee ze meningen kunnen uiten, en informatie kunnen delen.