Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

Hoe kan je spelend leren integreren in het vierde leerjaar om zo de dt-regel te automatiseren?

Fien Swinnen
De DT-Monopoly werd ontworpen om spelenderwijs de DT-regel te kennen, begrijpen en toepassen. De doelgroep van dit spel zijn leerlingen van het vierde leerjaar.

Game Based Learning

Eline Stuer Eline Stuer Amber Hermans Xamira Haeck Ine Hapers Evelien Hermans
In ons onderzoek gingen we na wat leerkrachten nodig hebben om game-based learning in te zetten in de klas.
We kwamen hieraan tegemoet door hen gebruiksklare sjablonen aan te bieden.

BOEKHOUDEN SPELENDERWIJS AANLEREN: DE ONTWIKKELING VAN EEN BOEKHOUDSPEL

Joran Roelandt
Het klassieke bordspel Monopoly werd herontworpen zodat het kon gebruikt worden om boekhouden aan te leren en in te oefenen.

Spelenderwijs

Ellen Coosemans Saartje Desmedt
Het is belangrijk om in de taallessen goede taaldidactiek te hanteren. Goede taaldidactiek bestaat uit een aantal puntjes zoals verschillende werkvormen hanteren, taakgericht werken, goede doelen opstellen, het nieuwe leerplan hanteren, .... Wij hebben bestaande gezelschapsspelen talig gemaakt door die puntjes van goede taaldidactiek er in te verwerken.