Hoe een start-up te internationaliseren

Indy
Vanbeveren

Simba Service is een start-up met een vernieuwend concept, namelijk D.a.a.S. oftewel Design as a Service maar wat houdt dit nu in? Het volgende, ongelimiteerd kwalitatief grafisch werk voor één vast bedrag per maand. Dit gaande van logo's tot billboards tot google display campagnes, ... alles is mogelijk. 

Het concept bestaat al in Amerika en in Azië, daar doen beide bedrijven beroep op freelancers uit landen waar de loonkost laag ligt. Met als gevolg dat je regelmatig een andere ontwerper krijgt en de kwaliteit varieert. Dit doet Simba anders, zij koppelen je met een eigen ontwerper uit jouw eigen cultuur. Gedaan met barrières!

Om dit concept te doen groeien in Europa kijkt Simba richting het franchise businessmodel. Maar hoe moet je zo een start-up nu concreet voorbereiden om franchisegever te worden? Lees er alles over in mijn bachelorproef, we bekijken alle interne processen en bedenken nieuwe concepten. Dit om alle gebieden duidelijk onder de loep te nemen.

Universiteit of Hogeschool
Thomas More Hogeschool
Thesis jaar
2021
Promotor(en)
Inge Van Dooren