Evaluation of the impact of the CARBOTRAF decision support system for Adaptive Traffic Management on Black Carbon co

Samaneh Hosseinzadeh Bahreini
Smarter Urban Dynamics -Air pollution reduction by intelligent traffic management
De toenemende vraag naar mobiliteit in stedelijke gebieden heeft invloed op zowel de lokale luchtkwaliteit en opwarming. Het sector vervoer is een van de belangrijkste bronnen van milieuvervuiling en verkeersopstoppingen in stedelijke gebieden.

Evaluation of the impact of the CARBOTRAF decision support system for Adaptive Traffic Management on Black Carbon co

Smarter Urban Dynamics -Air pollution reduction by intelligent traffic management
De toenemende vraag naar mobiliteit in stedelijke gebieden heeft invloed op zowel de lokale luchtkwaliteit en opwarming. Het sector vervoer is een van de belangrijkste bronnen van milieuvervuiling en verkeersopstoppingen in stedelijke gebieden. De verkeers luchtvervuiling beïnvloedt niet alleen de gezondheid, maar ook het ecosysteem door opwarming van de aarde.
Megasteden geconfronteerd met vele uitdagingen in verband met het gebruik van het stadsvervoer, zoals congestie, geluidverhindering en luchtverontreiniging deze veroorzaakt het verminderen van de kwaliteit van het stadsleven. Daarom is het belangrijk dat, Europese beleidsmakers rekening met verbetering van schoonmilieu moeten hebben.
Zwarte koolstof ( BC) is een van de belangrijkste verontreiningstoffen die effect hebben op de opwaming van de aarde.
Hoewel er veel onderzoeken naar het luchtvervuling is gedaan, maar nog de innovatieve manieren moeten ontwikkled worden om de luchtkwaliteit te
verbeteren .
In dit onderzoek de onderlinge relaties tussen verkeerstoestand en BC-uitstoot wordt onderzocht.
Op basis van gegevens van het verkeer en de luchtvervuiling sensoren opgevangen in testlocaties in twee Europese steden en het toepassen van wiskundige formule, wordt de relatie tussen het verkeer parameters zoals snelheid van de voertuigen, het aantal voertuigen en de hoeveelheid zwarte koolstof concentratie onderzocht te controleren de effecten van het verkeer parameters inzake luchtverontreiniging.
Het was duidelijk gerealiseerd uit de herziening van een aantal studies dat het verkeer parameters zoals snelheid of het aantal voertuigenen en de afstand tot de weg hebben grote invloed zijn op de uitstoot van verkeersgerelateerde polluenten en dit onderzoek dit onderwerp ook bevestigd.
In een ander deel van de studie, een aantal scenario's uitgevoerd om de effecten van verschillende verkeersomstandigheden op de hoeveelheid Carbon Black onderzoeken door computersimulatie.
Deze verkeerssituaties zijn ontworpen op een zodanige manier om wat veranderingen in het verkeer signaal plan. Met andere woorden, we wilden de effecten van het optimaliseren van de tijd dat de voertuigen moeten stoppen achter het verkeerslicht op het verminderen van verkeersgerelateerde luchtvervuiling zien.
Andere soorten verkeer scenario zijn variabel bericht signs(VMS).This type ITS-maatregelen helpt om de weg faciliteiten beter te beheren door het informeren van weggebruikers gedrag over de reis.
Dit wordt opgemerkt dat de VMS had belangrijke voordelen op lokaal niveau en de voordelen van de informatie in het voertuig aan de andere kant, waren significant "op zowel lokaal als netwerk niveaus". Dit is logisch omdat chauffeurs "met informatie in het voertuig systemen worden geïnformeerd over de verkeerssituatie op voorhand en de route naar de filevrije routes veranderen".
De resultaten van simulatiemodellen was enige Maps waarvan het verschil tussen de twee situaties te zien: met en zonder verkeer scenarios.the vraag was dat wat de uitkomst van de toepassing geoptimaliseerd stoplicht op een kruising of met behulp van variabele informatiepanelen teken zou kunnen zijn? het vergelijken van Maps bleek dat de optimalisatie van verkeerslichten op twee opeenvolgende kruispunten effectiever was dan een variabele informatiepanelen.
De resultaten toonden aan dat kleine veranderingen in het lokale verkeer niet een zeer belangrijke invloed op de luchtkwaliteit hebben. Verder onderzoek zou kunnen worden gericht op een grotere testlocatie en meer detectoren om uit te vinden wat de resultaten met betrekking tot de luchtkwaliteit zou zijn. Het zou interessant zijn om de relatie tussen de verschillende traffic parameters BC concentratie of andere verkeersgerelateerde stoffen te onderzoeken.

Bibliografie

1-  JAASKELAINEN,  J.  ,  E.Boethius.  Methodologies  for  assessment  the  impact  of  ITS  application  on  CO2 emissions. publication EC-METI Task Force,European Commission, 2009. 2-Megacity  Challenges,  A  stateholder  perspective.  Publisher:  Siemens  AG  Corporate  Communications CC  , 2008.3-  Kaparias,I.,  M.G.H.  Bell  .Key  Performance  Indicators  for  traffic  management  and  Intelligent  Transport Systems.CONDUITS, Coordination Of Network Descriptors, 2011. 4-Small or medium-scale focused research project (STREP) proposal .A Decision Support System for Reducing CO2 Management , AIT - Austrian Institute of Technology G.m.b.H, 2011. 5-Fierens, F., O.Brasseur, E.Trimpeneers .TRAFFIC RELATED AIR POLLUTION: total mass PM10 or Black Carbon  (BC)  as  indicator?Belgian  Interregional  Environment  Agency.IRCEL-CELINE/IBGE-BIM .http://www.irceline.be .Accessed May.5, 2014. 6-  North  ,R.,S.Hu  ,M.Mascia.CARBOTRAF  D3.1.  ITS  actions  report  Glasgow  V1.0.docx  .  Imperial  College, 2012.7-TRIP.Traffic  air  pollution,  human  exposure  and  health. Transpoortation  research  &  innovation  portal. http://www.transport-research.info/web/projects/project_details.cfm?id=…. Accessed May.4, 2014. 8-PSRART..Programme  of  science  &  research  activities  in  railway  transport  and  transport  science  of  HTS "T.Kablechkov".Transpoortation  research  &  innovation  portal.http://www.transportresearch.info/web/programmes/programme_details.cfm?… Feb. 5,2014. 9-ERTDI.Environmental  Research  Technological  Development  and  Innovation  Program.  Transport  research  & Innovation  portal.  http://www.transport-  research.info/web/programmes/programme_details.cfm?ID=2285. Accessed Feb. 5, 2014. 10-CORE.  CO2  Reduction  for  long  distance  transport. Transpoortation  research  &  innovation  portal. http://www.transport-research.info/web/projects/project_details.cfm?id=… May.4,2014. 11-Sources  of  Greenhouse  Gas  Emissions.  EPA.  United  States  Environmental  Protection Agency.http://www.epa.gov/climatechange/ghgemissions/sources/transportation.ht… Feb. 5, 2014. 12-Ramanathana, N., Lukac, M., Ahmed, T., Kar, A., Praveen, P.,  Honles, T., V. Ramanathan  .A cellphone based system for large-scale monitoring of black carbon.Atmospheric Environment,Vol.45,2011 ,pp. 4481-4487.13-Pope  CA  3rd,  Burnett,  R.,  Thurston,  G.,  Thun,  M.,  Calle,  E.,  Krewski,  D., Godleski  JJ.  Cardiovascular mortality  and  long-term  exposure  to  particulate  air  pollution:  epidemiological  evidence of  general pathophysiological pathways of disease. US National Library of Medicine National Institutes of Health. PubMed , 2003, pp. 71-77.14-Report to Congress on Black Carbon .EPA-450/R-12-001.Department of the Interior, Environment, and Related Agencies Appropriations Act. USA: EPA.2012. 15-  A Decision Support System for Reducing CO2 and Black Carbon Emissions by Adaptive Traffic Management.AIT - Austrian Institute of Technology G.m.b.H,2011. 16-The  habitable  planet .unit  11.Atmosp pollution.http://www.learner.org/courses/envsci/unit/pdfs/unit11.pdf.Accessed 4April,2014. 17-Chemical  properties  of  carbon,  Health  effects  of  carbon and Environmental  effects  of  carbon.http://www.lenntech.com/periodic/elements/c.htm.Accessed. March 4,2014. 18-Hazenkamp-von  Arx  ME, G.T.Fellmann  , L.Oglesby, U.Ackermann-Liebrich, T.Gíslason , J.Heinrich, D.Jarvis, C.Luczynska, AJ.Manzanera, L.Modig,  D.Norbäck,  A. Pfeifer  , A.Poll , M.Ponzio, A.Soon, P.Vermeire ,N. Künzli. PM2.5 assessment in 21 European study centers of ECRHS II: Method and first winter results . Journal of the Air and Waste Management Association,Vol. 53,2003,pp.617-628.19-Invernizzi.  G,  A.Ruprecht,  R.  Mazza,  C.  DeMarco,  G.  Močnik,C.Sioutas,  D.Westerdahl.  Measurement of bcarbon  concentration  as  an  indicator  of  air  quality  benefits  of  traffic  restriction policies  within  the  ecopass  zonMilan, Italy. Atmospheric Environment, Vol. 45, 2012, pp. 3533-3527. 20-Keuken, M., Jonkers, S., Zandveld, P., Voogt, M., & Elshout van den,S.  Elemental carbon as an indicator for 115 evaluating the impact of traffic measures on air quality and health. Atmostpheric Environment,Vol.61 ,1611, pp.1-8.21- Lefebvre,W,  F.Fierens ,  E.Trimpeneers ,S.Janssen,  K.  Van  de  Vel,  F.Deutsch,  P.Viaene,  J.Vankerkom,  G.Dumont ,C.Vanpoucke,  C.Mensink,  W.Peelaerts ,  J.Vliegen.Modeling the effects of a speed limit reduction on traffic-related elemental carbon (EC) concentrations and population exposure to EC.  Atmospheric Environment ,Vol.45 ,2011, pp.197-207.22- Wang, X., Westerdahl, D., Hu, J., Wu, Y., Yin, H .,  Zhan, K.M.  On-road diesel vehicle emission factors for nitrogen oxides and black carbon in two Chinese cities. Atmospheric Environment ,Vol  .46, 2012, pp. 44-55.23- Tchuente Siaka Y.F., Saidou, N.Y. Yakum, N.X.Kenmoe, Abdourahimi.  Monitoring of Particulate Matter and Analysis of Black Carbon and Some  Particle Containing Toxic  Trace in the City  of Yaoundé, Cameroon . Asian Journal of Atmospheric Environment,Vol.7-2,2013, pp. 120-128.24- Vanderstraeten,P., M.Forton, Brasseur, O, Offer, Zvi Y. Black  Carbon Instead of Particle Mass Concentration as  an  Indicator  for  the  Traffic  Related  Particles  in  the  Brussels  Capital  Region.Journal  of   Environmental Protection, Vol. 2, 2011, pp. 525-532. 25-Status of black carbon monitoring in ambient air in Europe. European Environment Agency. EEA Technical report. http://www.eea.europa.eu/publications/status-of-black-carbon-monitoring… Feb.5, 2014. 26-Black carbon is much larger cause of climate change than previously assessed. AGU:American Geophysical Union. http://www.agu.org/news/press/pr_archives/2013/2013-01.shtml.Accessed April.4, 2014. 27- Dijkema, M. B., Gehring, U., van Strien, R. T., van der Zee, S.  C., Fischer, P., Hoek, G.,  Bert Brunekreef.AComparison of Different Approaches to Estimate Small-Scale Spatial Variation in  Outdoor NO2 Concentrations. Environmental Health Perspects , Vol .119(5) , 2011, pp. 670–675. 28- Kim, J. J., Smorodinsky, S., Lipset, M., Singer, B. C., Hodgson, A. T.,  Ostro B.  Traffic-related Air Pollution near  Busy  Roads,The  East  Bay  Children’s  Respiratory  Health  Study. AMERICAN  JOURNAL  OF RESPIRATORY AND CRITICAL CARE MEDICINE ,Vol.170 ,2004,pp.520-526.29-  Shakira,  F.,  Gryparis,  A.,  Schwartz,  J.,  &  Wright,  R.  J.  Association  between  Traffic-Related  Black  Carbon Exposure  and  Lung  Function  among  Urban  Women. Environmental  Health  Perspective,Vol.  116(10)  ,1662, pp.1333–1337. 30-Mordukhovich,  I.,  Wilker,  E.,  Suh,  H.,  Wright,  R.,  Sparrow,  D.,  Vokonas,  P.  S.,  Schwartz.J .Black  Carbon Exposure,  Oxidative  Stress  Genes,  and  Blood  Pressure  in  a  Repeated-Measures  Study. Environ  menal  Health perspectives, Vol. 117(11), 2009, pp. 1767–1772. 31-Watson, J. G., Chow, J., Lowenthal, D., Pritchett, L., and Frazier, C.  Differences in the carboncomposition of source profiles for diesel- and gasoline-powered vehicles, Atmos. Environ.,Vol.28, 1994,pp.2493 –2505. 32- Jiang,  M.,  L. C.Marr,  E. J.Dunlea,  S. C.Herndon,  J. T.Jayne,  C. E.Kolb,  W. B.Knighton,  T. M.Rogers, M.Zavala,  L. T.Molina,  and  M. J.Molina .  Vehicle  fleet  emissions  of  black  carbon,  polycyclic  aromatic hydrocarbons, and other pollutants measured by a mobile laboratory in  Mexico City. Atmos. Chem. Phys ,vol. 5, 2005, pp. 3377-3387. 33-  Dumka,  U.,  Moorthy,  K.  K.,  Kumar,  R.,  Hegde,  P.,  Sagar,  R.,  Pant,  P.,   Singh,N.,   S.,  Suresh  Babu. Characteristics of aerosol black carbon mass concentration over a high altitude location in the Central Himalayas from multi-year measurements. Atmospheric Research ,Vol.96 ,2010,pp. 510–521. 34-  McMichael  ,  A.  J.  Climate  change  and  human  health  :  risks  and  responses.WHO  Library  Cataloguing-inPublication Data. Climate change and human health : risks and responses, 2003. 35- BLACK CARBON. http://www.thinkglobalgreen.org/blackcarbon.html .Accessed March 5, 161236-  Schipper  ,L.,  C.  Saenger  ,A.  Sudardshan.  Transport  and  Carbon  Emissions  in  the  United  States:  The  Long View. Energies , 2011, pp. 563-581.37-  Novakov,  T.,V.  Ramanathan,  J.  E.  Hansen,  T.  W.  Kirchstetter,M.  Sato, J.  E.  Sinton,  J.  A.  Sathaye.  Large historical changes of fossil-fuel black carbon aerosols.GEOPHYSICAL RESEARCH LETTERS, Vol. 30, no. 6, 2003.38- Järvi, L., H. Junninen, A. Karppinen, R. Hillamo, A. Virkkula, T. Mäkelä, T. Pakkanen, M. Kulmala. Temporal variations in black carbon concentrations with different time scales in Helsinki during 1996 –2005.Atmos. Chem. Phys,Vol. 8,2008 , pp.1017-1027. 39-  Observational Data for Black Carbon. Chapter 5. EPA, 2012, 116 40-  Tarannum,  B.  S.Sachchidanand  , R.  K.  Roshan, K.Soni, R.  S.  Tanwar, N.  Shambhu. Study  of  aerosol  black carbon during different weather conditions over Delhi. National Physical Laboratory, NewDelhi –110012, India 41- Lyamani ,H.,  J.Fernández-Gálvez ,  D.Pérez-Ramírez  A.Valenzuela ,  M.Antón ,  I.Alados ,G.Titos , F.J. Olmo ,L.Alados-Arboledas.Aerosol properties over two urban sites in South Spain duringan extended stagnation episode in winter season.Atmospheric environment,Vol.62,2012,pp. 424–432 42-  Saha,A.D.Serge.Seasonal  and  diurnal  variations  of  black  carbon  aerosols  over  a  Mediterranean  coastal zone.LSEET-LEPI, UMR 6017, Université du Sud Toulon-Var, La Garde, France,2008. 43- Ramanathan, V.  Black carbon and the regional climate of California .California Air Resources Board. Report to the California Air Resources Board Contract 08-323, 2013. 44- Pereira, S., N.Wagner, F.Silva, A.Maria.  Long term black carbon measurements in the southwestern Iberia Peninsula. Atmospheric Environment, Vol. 57, 2012, pp. 63-71.45-  Wang,  Y.,  .K.Hopke,  M.J.Utell.  Urban-scale  Spatial-temporal  Variability  of  Black  Carbon  and  Winter Residential Wood Combustion Particles. Aerosol and Air Quality Research,Vol. 11 , pp.473 –481. 46-  V.  Rattigan.  O.K.  Civerolo  ,  P.  Doraiswamy,  H.  Dirk  Felton,P.  K.  Hopke. Long  Term  Black  Carbon Measurements at Two Urban Locations in New k.  Aerosol and Air Quality Research,Vol. 13 ,2013, pp.1181–1196.47-  Cook,  R.,V.  Isakov,  J.S.  Touma,  W.  Benjey,J.  Thurman,E. Kinnee  ,  D.  Ensley. Resolving  Local-Scale Emissions for Modeling Air Quality near Roadways. Air & Waste Manage Assoc,Vol58 , 2008,pp.451–461. 48-  Reponen  T, Grinshpun  SA, Trakumas  S, Martuzevicius  D, Wang  ZM, LeMasters  G, Lockey  JE,Biswas P.Concentration  gradient  patterns  of  aerosol  particles  near  interstate  highways  in  the  Greater  Cincinnati airshed. Journal ofEnvironemental monitoring, Vol. 5,2003 pp. 557-62.49- Kingham ,S.,  D.Briggs ,P.Elliott ,P.Fischer ,E.Lebret. Spatial variations in the concentrations of trafficrelated pollutants in indoor and outdoor air in Huddersfield, England. Atmospheric Environment Volume 34, Issue 6 ,2000, pp.905–916.50- Suglia, SF. , A.Gryparis, RO.Wright , J.Schwartz , RJ.Wright .  Association of black carbon with cognition among children in a prospective birth cohort study. American Journal of Epidemiology ,2008,pp.280-28651-  VanRoosbroeck , S.,  J.Jacobs ,  N.A.H. Janssen ,M.Oldenwening, Gerard Hoek ,  B.Brunekreef.  Longterm  personal  exposure  to  PM2.5,  soot  and  NOx  in  children  attending  schools  located  near  busy  roads,  a validation study. Atmospheric Environment, Vol. 41,Issue 16, pp.3381-3394. 52-  Pereira,G., A.  De Vos,  A. Cook.  Residential  traffic  exposure  and  children's  emergency  department presentation for asthma: a spatial study. International Journal of Health Geographic, 2009. 53-  Moroni,S.,A.,  Giuseppina  Tosti,  B.  Villavecchia,  G.  Mocnik,  C.  Sioutas,  D.  Westerdahl,  G.Invernizzi. Airborne  Black  Carbon  and  Traffic  Patterns  during  the  First  Year  of  'Area  C'  LEZ  in  Milan  .  17th  ETHConference on Combustion Generated Nanoparticles June 23th - 26th 2013 54- Tana,P., C. Choub, J. Yi Lianga, C. C-K. Choub, C-J. Shiu.Air pollution  ‘‘holiday effect’’ resulting from the Chinese New Year. Atmospheric Environment,Vol. 43 ,2009, pp.2114-2124. 55-  Žibert, J.,  J. P.  Cluster  analysis  of  particulate  matter  (PM10)  and  black  carbon  (BC)  concentrations. Atmospheric Environment, Volume 57 , 2012,pp.1-12.56-  Karra,  S.  An  Investigation  of  Traffic  Related  Pollutants  Dispersion  in  Heterogeneous  Street  Canyon . Doctoral thesis, UCL (University College London) ,2012. 57-  Kean,  AJ.,  Harley,  RA,,  Kendall,  GR.  Effects  of  Vehicle  Speed  and  Engine  Load  on  Motor  Vehicle Emissions. American Chemical Society, Vol. 37,2003, pp. 3739-46.58- Panis,L.I., S. B. Modelling instantaneous traffic emission and the influence of traffic speed limits . Science of The Total Environment,Vol. 371, Issues 1–3 ,2006, pp.270–285. 117 59- Dijkema, M. B.A. , S. C. van der Zeea,, B. Brunekreef, R. T.  van Striena.  Air quality effects of an urban highway speed limit reduction. Atmospheric Environment,Vol. 42 ,2008, pp.9098–9105. 60- Höglund, P. G., J. Niittymäki.  Estimating Vehicle Emissions and Air Pollutionrelated to Driving Patterns and Traffic Calming. Paper for the Conference ”Urban Transport Systems”, Lund, Sweden, 1999.61-  Ling  L.  S. J.,  Hughes  ,  Emma  E. Hellawell  . Integrated  decision  support  system  for  urban  air  quality assessment.Environmental Modelling & Software ,Vol. 20,issue 7 ,2005,pp. 947-954.62-  About  black  carbon.EARTHJUSTICE.  http://earthjustice.org/features/campaigns/about-blackcarbon.Accessed Feb.5,2013. 63-Gorham, R. AIR POLLUTION FROM GROUND TRANSPORTATION AN ASSESSMENT OF CAUSES, STRATEGIES AND TACTICS, AND PROPOSED ACTIONS FOR THE INTERNATIONAL COMMUNITY.The Global Initiative on Transport Emissions, A Partnership of the United Nations and the World Bank, 2002. 64- Panis,L.I.,C. Beckx ,T. Arentze.  An integrated activity-based approach for air quality issues. Bijdrage aan het Colloquium Vervoersplanologisch Speurwerk , 2008. 65-Lefebvre, W.,  J.Vercauteren,  L.Schrooten,   S.Janssen , B.Degraeuwe,  W.Maenhaut,  I.  deVlieger  ,  J.Vankerkom , G.Cosemans ,  C.Mensink ,  N.Veldeman ,  F.Deutsch ,  S. VanLooy , W.Peelaerts , F.Lefebre ,Validation  of  the  MIMOSA-AURORA-IFDM  model  chain  for  policy  support:Modeling  concentrations  of elemental carbon in Flanders.Atmospheric Environment,Vol.45, Issue 37 ,2011, pp.6705–6713. 66-Lefebvre,  W.,  B.  Degrawe, C.  Beckx, M.  Vanhulsel, B.  Kochan, T. Bellemans, D.  Janssens, G.  Wets, S. Janssen, I.  de  Vlieger, L.  Int  Panis, S.  Dhondt  .Presentation  and  evaluation  of  an  integrated  model  chain  to respond to traffic- and health-related policy questions. Environmental Modelling and Software ,Vol.  40, 2013, pp.160-170.67-Namdeo, A., G.Mitchell, R. DixonTEMMS: an integrated package for modelling and mapping urban traffic emissions and air quality. Environmental modelling software,Vol.17,Issue 2, 2002, pp.177-188 . 68-Hatzopoulou  ,M.,J.  Y.  Hao  ,E.  J.  Miller.Simulating  the  impacts  of  household  travel  on  greenhouse  gas emissions, urban air quality,and population exposure.Transportation Vol.38,2011,pp.71–887.69- Clemens, M., G. Cosemans.  From traffic flow simulations to pollutant concentrations in street canyonsand backyards.Environmental Modelling & Software ,Vol.23 ,2008,pp. 288-295. 70- Morsi, M., B. van Arem .A simulation framework for modelling the impacts of an integrated road-vehicle system on local air quality.Centre for Transport Studies, University of Twente, the Netherlands,2008. 71- Koch, D., Schulz, M., Kinne, S., McNaughton, C., Spackman, J.R., Balkanski, Y., Bauer, S., Berntsen, T., Bond, T.C.,  Boucher, O.,  Chin, M.,  Clarke, A.,  De Luca, N.,  Dentener, F.,  Diehl, T.,  Dubovik, O.,  Easter, R., Fahey, D.W.,  Feichter, J.,  Fillmore, D.,  Freitag, S.,  Ghan, S.,  Ginoux, P.,  Gong, S.,  Horowitz, L.,  Iversen, T., Kirkevåg, A.,  Klimont, Z.,  Kondo, Y.,  Krol, M.,  Liu, X.,  Miller, R.,  Montanaro, V.,  Moteki, N.,  Myhre, G., Penner, J.E., Perlwitz, J., Pitari, G., Reddy, S., Sahu, L., Sakamoto, H., Schuster, G., Schwarz, J.P., Seland, Ø., Stier, P.,  Takegawa, N.,  Takemura, T.,  Textor, C.,  van Aardenne, J.A.,  Zhao, Y.  Evaluation  of  black  carbon estimations in global aerosol models, Atmos. Chem. Phys, Vol. 9, 2009, pp. 9001-9026. 72- Gilardoni, S.  E.Vignati, J. Wilson .Using measurements for evaluation of black carbon modeling. Atmos. Chem. Phys.,Vol.11, 2011, pp. 439-455. 73-The  ASPEN  Model,  Technology  Transfer  Network.  National  –Scale  Air  Toxics  Assessment. http://www.epa.gov/ttn/atw/nata/aspen.htm.Accessed  June.4, 2013. 74-  Steven  R  .H.,  D.  G.  Strimaitis,  J.  C.  Chang.  Evaluation  of  Commonly  Used  Hazardous  Gas  Dispersion Models, Journal of hazardous materials,Vol. 26, Issue 2, 1991 ,pp. 127-15875-  Hanna,  S.  R.,  J.  C.  Chang,  and  D.  G.  Strimaitis.  ‘‘Hazardous  Gas  Model  Evaluation  with  Field Observations,’’Atmospheric Environment, 1993, vol. 27a, pp. 2265–2285. 76-  Chang,  J.C.  ,  S.  R. Hanna  .  Air  quality  model  performance  evaluation.  Meteorology  and  Atmospheric Physics , Vol. 87, Issue 1-3, 2004, pp.167-196. 77-Kauhaniemia,  M.  ,A. Karppinen,  J. Härkönen  ,A. Kousa  , B. Alaviippola  ,T. Koskentalo  ,P.Aarnio,T.Elolähde,J.Kukkonen Evaluation of a modelling system for predicting the concentrations of PM2.5 in an urban area. Atmospheric Environment. Vol. 42, Issue 19, 2008, pp.4517 –4529. 118 78-  Hienola,  A.  I.,  J.-P.  Pietikainen,  D.  Jacob,  R.  Pozdun,  T.  Petaj,A.-P.  Hyvarinen  ,  V.  M.  Kerminen,  M. Kulmala,  A.  Laaksonen.  Black  carbon  concentration  and  deposition  estimations  in  Finland  by  the  regional aerosol-climate model REMO-HAM.Atmos. Chem. Phys. Discuss.,Vol 12, 2012,pp.24395–24435. 79-Righia,S.,P.Lucialli,  E.Pollini.  Statistical and diagnostic evaluation of the ADMS-Urban model compared with  an  urban  air  quality  monitoring  network. Atmospheric  Environment,Vol.  43,  Issue  25  ,2009,pp.  3850 –3857.80-  Marmur.A,Y. Mamane  .Comparison  and  evaluation  of  several  mobile-source  and  line-source  models  in Israel.Transportation Research Part D: Transport and Environment,Vol.8, Issue 4 ,2003, pp.249 –265. 81-  Berkowicz,R.,M.Winther,M.Ketzel.  Traffic  pollution  modelling  and  emission  data. Environmental Modelling & Software, Vol. 21, 2006, pp. 454-460. 82-  R.Sokhi  , H. Mao ,  S.T.G. Srimath   S.Fan ,  N.Kitwiroon , L.Luhana , J.Kukkonen ,  M.  Ari Karppinen , K.D.van d.Hout , P.Boulter ,  I.  S.McCrae ,  S.Larssen ,  K.  I.Gjerstad,R.San José ,  J.Bartzis,P.Neofytou , P.van den Breemer ,  S.Neville ,  A.Kousa , B. M.Cortes ,  I. Myrtveit.An integrated multi-model approach for air  quality  assessment:  Development  and  evaluation  of  the  OSCAR  Air  Quality  Assessment  System . Environmental Modelling & Software,Vol. 23, Issue 3 ,2008 pp.268–281. 83- Cai, H.,Sh. Xie. Traffic-related air pollution modeling during the 2008 Beijing Olympic Games:The effects of  an  odd-even  day  traffic  restriction  scheme. Science ofThe Total Environment ,Vol. 409,Issue 10, 2011, pp. 1935–1948. 84-  H. Hellén,  J. Kukkonen, M. Kauhaniemi, H. Hakola,T. Laurila,  H. Pietarila.Evaluation  of  atmospheric benzene  concentrations  in  the  Helsinki  Metropolitan  Area  in  2000–2003  using  diffusive  sampling  and atmospheric dispersion modeling. Atmospheric Environment, Vol. 39,Issue 22, 2005, pp. 4003–4014. 85-Intelligent  Transportation  Systems  (ITS). Northwestern  Indiana  Regional  Planning  Commission (NIRPC).http://www.nirpc.org/transportation/intelligent-transportation-system.a… May. 12, 2014. 86-  Shen,  JS.  Discussion  upon  the  environmental  improvement  caused  by  ITS, Advanced  in  life  and environment, 2001, pp. 91-96.87-Intelligent Transport Systems :What do we want to achieve ?http://ec.europa.eu/transport/themes/its/index_en.htm.Accessed  May.5, 2013.88-Donald,  G.  S.  Adaptive  Speed  Limit  Signs  for  Road  Safety. Canberra:  FEDERAL  OFFICE  OF  ROAD SAFETY,1994. 89-  Sisiopiku,V.P.  Variable  Speed  Control:  Technologies  and  Practice. Proceedings  of  the  11th  Annual Meeting of ITS America, 2001. 90-Panis, L.I., C.Beckx, S.Broekx .IMPACT OF 30 KM/H ZONE INTRODUCTION ON VEHICLE EXHAUST EMISSIONS  IN  URBAN  AREAS.  Proceedings  of  the  European  Transport  Conference  -  (1)1(2006)  AET Transport - Scarlet Sally, London,(UK), 2006 91- Bel, G., J.Rosell .EFFECTS OF THE 80 KM/H AND VARIABLE SPEED LIMITS ON AIR POLLUTION IN THE METROPOLITAN AREA OF BARCELONA .GiM-IREA, Department of Economic Policy. University of Barcelona, Barcelona, Spain. 92- Keuken, M. P., S. Jonkers, P.Zandveld,  M.Voogt, S. Elshout van den.Elemental carbon as an indicator for  evaluating  the  impact  of  traffic  measures  on  air  quality  and  health.  Atmospheric  Environment  ,Vol.61 ,2012, pp.1-8.93-  Beevers,S.D.,  D.C.Carslaw.  The  impact  of  congestion  charging  on  vehicle  emissions  in  London Atmospheric Environment, Vol. 39, 2005, pp. 1–5.94-  Particle  reduction  plans  in  Europe  IMPLEMENTATION  OF  THE  FIRST  DAUGHTER  DIRECTIVE  ON AMBIENT AIR QUALITY IN EUROPE.The European Environmental Bureau (EEB),2005. 95- Cost Benefit Analysis. http://www.itsinternational.com. Accessed June. 5, 2013. 119 96- Meng, L.,K. Boriboonsomsin,G. Wu, W. Zhang, M. Barth. M. Li, K. Boriboonsomsin, G. Wu, W. Zhang, M.  Barth.  Traffic  Energy  and  Emission  Reductions  at  Signalized  Intersections:A  Study  of  the  Benefits  of Advanced Driver Information. International Journal of ITS Research, Vol. 7, No. 1,2009. 97-  Mehta,T.,A.  Kottapalli,  H.  S.  Mahmassani,  Ch.  Bhat.  Intelligent  Transportation  Systems  and  the Environment.Project Summary Report 4197-S, Environmental Benefi ts of Intelligent  Transportation Systems (ITS) ,2003. 98-  Zhang,J.  Evaluating  the  environmental  impacts  of  bus  priority  strategies  at  traffic  signals.  University  of Southampton, Faculty of Engineering and the Environment, Doctoral Thesis , 2011. 99-  Ioannis,  K.,  M.G.H,  Bell.  Key  Performance  Indicators  for  traffic  management  and  Intelligent  Transport Systems.Imperial College London,2011. 100-  Madireddy , M., M.,  B.Coensel ,  A.Can ,  B.Degraeuwe   ,  B.Beusen ,  I.  DeVlieger ,  D.Botteldooren . Assessment of the impact of speed limit reduction and traffic signal coordination on vehicle emissions using an integrated approach.Transportation Research Part D: Transport and Environment .Vol. 16,2011,Issue 7, 2011, pp. 504–508.101-  Chen ,  K.,  L,  YU .  Microscopic  Traffic-Emission  Simulation  and  Case  Study  for  Evaluation  of  Traffic Control Strategies. Journal of Transportation Systems Engineering and Information Technology,Vol. 7, Issue 1 ,2007, pp.93-99.102-  Elshout,S.,  M.  Mahmod,  B.  van  Arem,  L.  Klok,  M.  Keuken  .  Decision  making  on  short  term  traffic measures to influence traffic related air pollution. Proceedings: the 17thTransport and Air Pollution Symposium and the 3rdEnvironment and Transport Symposium, Toulouse, 2009. 103-Derwent, D.,A. Fraser,J. Abbott,M. Jenkin,P. Willis,T. Murrells. Evaluating the Performance of Air Quality Models .UK: Department for Environment Food & Rural Affairs,2010. 104- Gilardoni,S.  E.Vignati, J. Wilson .Using measurements for evaluation of black carbon modeling. Atmos. Chem. Phys.,Vol.11, 2011, pp. 439-455. 105- Mehta, T., A. Kottapalli, H.S. Mahmassani, Ch. Bhat .ASSESSING THE ENVIRONMENTAL BENEFITS OF  INTELLIGENT  TRANSPORTATON  SYSTEMS  MEASURES:  METHODOLOGIES  AND  APPLICATIONS. FHWA/TX-03/4197-3 . Center for Transportation Research The University ofTexas at Austin,2003. 106- Glassco, R., M. Barba, E. Escalera, S. Jung, C. Kain.Yanlin Li, M. Mercer, M.Vasudevan.  Applications for the Environment: Real-time Information Synthesis (AERIS) .FHWA-JPO-11-142,2011. 107-A breath of fresh air. Intertraffic World , Annual Showcase, http://www.aimsun.com/press/A%20Breath%20of%20Fresh%20Air%20TTI%20Inter… Feb. 5, 2014. 108-  Costabile,  F.,  I. Allegrini.  A  new  approach  to  link  transport  emissions  and  air  quality:  An  intelligenttransport system based on the control of traffic air pollution . Environmental Modelling & Software Vol. 23, Issue 3 ,2008,pp. 258–267.109-Giannopoulos, G.A. The application of information and communication technologies in transport. European Journal of Operational Research, Vol 152 , 2004, pp. 302–320. 110-Newman-Askins  ,  R.  ,L.  Ferreira  ,J.  Bunker  Intelligent  transport  systems  evaluation:  From  theory  to practice.In Jaeger, Vicki, Eds. Proceedings 21st ARRB and 11th REAAA Conference, Cairns,2003. 111-Ponweiser  ,W.,D.Bauer.CARBOTRAF  A  Decision  Support  System  for  Reducing  CO2and  Black  Carbon Emissions by Adaptive Traffic Management. ITS Actions Report Graz AIT Mobility ,2012 112-North, R.,S. Hu ,M. Mascia.CARBOTRAF A Decision Support System for Reducing CO2and Black Carbon Emissions by Adaptive Traffic Management.D7.2 Installation and test plan for city of Graz,2013. 113-HYVÄRINEN1,  A.P.,  A.  HIENOLA1,  A.  LAAKSONEN1,2,  H.  LIHAVAINEN1.  LONG-RANGE TRANSPORT  OF  ATMOSPHERIC  BLACK  CARBON  TO  SUB-ARCTIC  REGIONS,  COMPARISON  OF MODELING  AND  MEASUREMENTS. http://www.maceb.fi/posters/Posteri_Longrange_transport_of_atmospheric_… 12 May, 2014. 120 114-  North,R.,S.  Hu  ,M.  Mascia. CARBOTRAF  A  Decision  Support  System  for  Reducing  CO2  and  Black Carbon Emissions by Adaptive Traffic Management.D3.4 Simulation output for traffic scenarios for the city of Glasgow, 2013. 115-  Ketzel,  M.,  SS.Jensen,  J.Brandt,  J. Ellermann,  T.HR.  Olesen,  R.Berkowicz  ,O.Hertel  .Evaluation  of  the Street Pollution Model OSPM for Measurements at 12 Streets Stations Using a Newly Developed and Freely Available Evaluation Tool.Civil & Environmental Engineering, 2012. 116-  Butterfield,  D.,S  Beccaceci,P  Quincey,B  Sweeney  ,K  Whiteside,G  Fuller,D  Green,A  Grieve.  Annual Report  for  the  UK  Black  Carbon  Network.  ISSN  1754-2928  National  Physical  Laboratory  Hampton  Road, Teddington, Middlesex, TW11 0LW, 2012. 117-Improving  air  quality  with  spatial  planning.  http://www.vitoduurzaamheidsverslag2012.be/home-2/usingscarce-space-wis… Nov, 2013. 118-Vranckx,  S.  W.Lefebvre.  Eindrapport  Actualisering  en  verfijning  luchtkwaliteitskaarten  Stad  Antwerpen Studie  uitgevoerd  in  opdracht  van:Stad  Antwerpen-Stadsontwikkeling/Milieu  2013/RMA/R/318  ,VITO,  stad Antwerpen,2013 . 119-Factors  affecting  air  quality.  British  Colombia  website. http://www.bcairquality.ca/101/air-qualityfactors.html.Assessed ,May.5,2014.120-Richmond-Bryant,  J.,  C.  Saganichb,  L.  Bukiewicz  ,  R.  Kalinc.  Associations  of  PM2.5  and  black  carbon concentrations with traffic, idling, backgroundpollution, and meteorology during school dismissals.  Science of the Total Environment, Vol. 409, 2011, pp. 2085–2093. 121-  Brauer,M., P.Hystad , C. Reynolds .  Develop With Care 2012:Environmental Guidelines for Urban and Rural Land .Development in British Columbia.Supporting Information --Air Quality  School of Population and Public Health .School of Population and Public Health .University of BritishColumbia,Vancouver, B.C. V6T 1Z3 Contract No.: PA12EPD-107,2012. 122-  Optimize  Pollutant  Emissions  through  Adaptive  Highway  Management  .Final  Report  ,  Electrical Engineering Department .California State University, Long Beach , CA 90840 2011,2011. 121 LIST OF APPENDIX 

Universiteit of Hogeschool
mobiliteitwetenschappen
Publicatiejaar
2014
Share this on: