Vijf studenten industrieel productontwerp aan de Howest in Kortrijk hadden de taak om de quality time tussen kinderen en hun ouders te verbeteren.
Uit eigen onderzoek blijkt dat de kinderen in tegenstelling tot hun ouders een ontspannen wandeling niet zo tof vinden, maar zelfs vervelend. Ze verlangen vooral naar de speelpleintjes achteraf.
De vijf ontwerpers hebben dit probleem opgelost. Het idee is een supertof kaartspel geworden dat het wandelen met spelen combineert. Op de kaarten staan opdrachten die je tijdens de wandeling kan uitvoeren. Door deze opdrachten speel, kwebbel en tuimel je door de natuur en laat je je fantasie de vrije loop.
Omdat dit spel buiten wordt gespeeld (bos, strand, park, …) zijn de kaarten gemaakt uit een stevig kunststof. Zo kunnen ze tegen water en vuil zonder dat ze kapot kunnen gaan en zijn ze sterker dan gewone kartonnen speelkaarten.
Wie de opdracht het best uitvoert, mag de kaart op zijn eigen musketon steken. Wie na de wandeling de meeste kaarten heeft, is de winnaar.
n.v.t.