CampusXplore Alive: een nieuwe manier om te ontspannen en te genieten op de campus

Yassin
Benhaddou

 

qr beeld

 

Inleiding

 

Amusement en ontspanning zijn belangrijke aspecten van het studentenleven. Het is een manier om te ontspannen en te verbinden met medestudenten. 

Daarom heb ik CampusXplore Alive gemaakt, een Augmented Reality-app waarmee studenten en docenten zich kunnen vermaken op de campus tijdens hun vrije tijd.



 

Augmented Reality (AR) is een technologie die digitale informatie toevoegt aan de echte wereld. AR-toepassingen kunnen worden gebruikt om een ​​verscheidenheid aan taken uit te voeren, zoals het geven van informatie, het spelen van games en het verbeteren van de ervaring van het bekijken van kunst. Een van de populairste voorbeelden van AR is de game Pokémon Go. Deze game laat spelers virtuele Pokémon vangen in de echte wereld.



 

CampusXplore Alive: de campus als een digitale speeltuin

 

CampusXplore Alive laat studenten en docenten een ongelooflijke ervaring beleven op de campus. Ze kunnen interactie hebben met 3D-elementen in de openbare ruimte en ook met de omgeving van de Kaai-campus van de Erasmushogeschool Brussel. Gebruikers kunnen interactie hebben met gebouwen die tot leven komen dankzij 3D-cartoongezichten. Een iconische container op onze campus komt tot leven en begint te bewegen door zich te transformeren in een Spider-Bot-container. En nog veel meer ongelooflijke evenementen!

 

Augmented reality is een van mijn grootste passies en ik heb veel plezier gehad met het creëren van deze ervaring voor mijn campus. Toen ik de applicatie aan studenten en docenten liet testen, hebben ze allemaal de ervaring zeer gewaardeerd. Dit heeft me geholpen om de titel van beste project van het jaar te winnen, wat me nog gelukkiger heeft gemaakt. Tot slot nodig ik je uit om de afbeelding van mijn artikel te scannen met de camera van je smartphone om de kracht van AR-technologie en mijn project te begrijpen.

 

Bibliografie

Biografie



Playar. (n.d.). The 7 AR trends for brand engagement that will shape 2023. www.linkedin.com. https://www.linkedin.com/pulse/7-ar-trends-brand-engagement-shape-2023-…

 

Branco, A. (2022). Pourquoi Snapchat veut faire de Paris la capitale mondiale de la réalité augmentée. 01net.com. https://www.01net.com/actualites/snapchat-veut-faire-de-paris-la-capita…

 

Key, M., & Key, M. (2023). Unlocking the potential of Augmented Reality: benefits, stats, & examples. Engine Creative. https://www.enginecreative.co.uk/blog/unlocking-potential-augmented-rea….

 

Playar. (n.d.-a). Google is strengthening its location-based AR platform. www.linkedin.com. https://www.linkedin.com/pulse/google-strengthening-its-location-based-…

 

Lightship VPS. (n.d.). https://lightship.dev/products/vps

 

Augmented Reality Development Kit — Niantic Lightship Augmented Reality Developer Kit release-2.5.2 documentation. (n.d.). https://lightship.dev/docs/ardk/index.html

 

A tutorial maded by me for Playar about how to use Lightship Vps:

Notion – The all-in-one workspace for your notes, tasks, wikis, and databases. (n.d.). Notion. https://swamp-island-2d9.notion.site/How-to-use-Lightship-ARDK-VPS-4587…

 

Concurents:

 

“Playing Pompidou” : Christian Marclay et l’AR Studio de Snap transforment le Centre Pompidou en un instrument de musique. (n.d.-b). https://newsroom.snap.com/fr-FR/playing-pompidou

 

Oleaga, K. (2023, March 2). Louis Vuitton Uses AR To Cover Landmarks With Yayoi Kusama’s Iconic Dots. Hypebeast. https://hypebeast.com/2023/1/louis-vuitton-uses-ar-to-cover-landmarks-w…

 

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:702183672655789670…

 

Chow, A. (2023, May 11). Google and Taito Reveal Augmented Reality ‘Space Invaders’ Game. Hypebeast. https://hypebeast.com/2023/5/google-taito-ar-space-invaders-game-info

chat-on-your-phone-7232631.html

 

https://www.firstpost.com/how-to-main/how-to-use-landmarker-feature-of-…

 

Download scriptie (11.82 MB)
Universiteit of Hogeschool
Erasmushogeschool Brussel
Thesis jaar
2023
Promotor(en)
Van Caneghem Jan