Mobile advertising: illusion or solution?

KU Leuven
2011
Geoffrey
Crols
Mobile advertising: illusion or solution?De consument aan het woordEen nieuwe trend in het reclamelandschap: adverteren op de gsm, ook wel mobile advertising genoemd. De boomende verkoop van smartphones klinkt bij mobiele adverteerders als muziek in de oren. Maar staat de consument hierop te wachten? Recent onderzoek van de sectie Bedrijfscommunicatie aan de Katholieke Universiteit Leuven deed een poging om de mening van de Belgische consument te achterhalen.Waar de consument ook gaat of staat, de kans dat hij reclame-uitingen opmerkt, is zeer groot.
Meer lezen

Mobile client-server applicatie met Android en Grails: DreamCar Spotter

KU Leuven
2011
Adriaan
Bastien
  • Michael
    Bavin
Een smartphone applicatie voor Android toestellen bedoeld voor autoliefhebbers, genaamd ‘Dreamcar Spotter’. Gebruikers zullen gegeolocaliseerde foto’s kunnen maken van exclusieve auto’s die iedereen wel eens op het straatbeeld tegenkomt. Vervolgens zullen gebruikers via de geolocatie op een interactieve kaart kunnen zien of er in de buurt ook exclusieve wagens staan, die getagd worden door andere gebruikers van de applicatie. Onder andere is het mogelijk om te kunnen reageren evenals een beoordeling te geven op iemand zijn ‘Spot’.
Meer lezen