Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

How can Virtual Reality and/or Augmented Reality influence the Customer Journey?

Universiteit Gent
2024
Ruben
Coppens
Deze masterproef onderzoekt de invloed van virtual reality (VR) en augmented reality (AR) op de customer journey (CJ). De probleemstelling richt zich op hoe deze technologieën de interacties en ervaringen van klanten met bedrijven kunnen transformeren. De centrale onderzoeksvraag is: "Hoe kunnen Virtual Reality en/of Augmented Reality de customer journey beïnvloeden?"

Het onderzoek is gestart met een uitgebreide literatuurstudie om een theoretisch kader te bieden. Daarnaast is een kwalitatieve benadering gebruikt, waarbij semigestructureerde interviews zijn gehouden met zes experts in de sector. Tot slot is de data-analyse uitgevoerd met behulp van thematische analyse om patronen en inzichten te identificeren.

Uit het onderzoek blijkt dat VR en AR aanzienlijke voordelen bieden in alle fasen van de
customer journey, van bewustwording tot loyaliteit. VR biedt diepgaande immersieve
ervaringen, terwijl AR praktische en verbeterde interacties in de fysieke wereld mogelijk
maakt. Deze technologieën verbeteren de klantbeleving, verhogen de betrokkenheid en
kunnen leiden tot hogere conversiepercentages.

De conclusie van deze studie is dat VR en AR de potentie hebben om de gehele customer journey te transformeren door innovatieve en boeiende klantervaringen te bieden. De conclusie is daarom dat bedrijven die deze technologieën effectief implementeren, een concurrentievoordeel kunnen behalen en klanttevredenheid kunnen verhogen.
Meer lezen

De integratie van Digital Reality in de livemuziek industrie en de opportuniteiten voor het optimaliseren van de customer journey

Odisee
2023
Liselore
Brosens
Deze thesis heeft betrekking op de opportuniteiten van de integratie van Digital Reality in de livemuziek industrie. Concreet geeft dit onderzoek een inzicht welke opportuniteiten de implementatie van deze technologie in livemuziek kan brengen voor het optimaliseren van de customer journey en hoe de toekomst van livemuziek eruit zou moeten zien volgens de muziekfans en bedrijven actief in deze sector.
Meer lezen

Design thinking in start-ups

UC Leuven-Limburg
2020
Ellen
Struyf
In dit onderzoek stel ik mezelf de vraag of design thinking kan geïmplementeerd worden in een start-up. Ik bepaal eerst wat design thinking juist is en dan ga ik zelf een observatie houden en interviews afnemen. Dit alles samen creëert dan een toolkit met methodes om design thinking te kunnen toepassen.
Meer lezen

BUas Buzz!

Erasmushogeschool Brussel
2020
Binette
Seck
  • Lotte
    Reyskens
De centrale vraag die ons door dit proces heeft genomen is : "Hoe kan je de connectie tussen internationale en nationale studenten versterken op een duurzame manier, doormiddel van een innovatief en technologisch concept? ". BUas Buzz is een applicatie van studenten voor studenten. Die op verschillende domeinen actief is, en waar studenten anno 2020 geïnteresseerd tot zijn. Let's swipe!
Meer lezen

Optimaal management van de customer journey: het gebruik van social media touchpoints

KU Leuven
2019
Dakota
Vermaelen
Deze masterproef behandelt het gebruik van social media touchpoints in de verschillende fasen van de customer journey in de financiële dienstensector, aan de hand van een kwalitatief onderzoek.
Meer lezen

Multitasking on the go: an observation study on the Brussels public transport

Vrije Universiteit Brussel
2016
Tan Dat
Ton
Nowadays, performing multitasking activities on the move has become more and more popular. Such propensity has increasingly attracted lots of attentions from scholars. In this streamline, the thesis is to explore how multitasking activities are performed in different modes of public transport (PT) in Brussels city, and whether they are affected by the demographics, distance and level of crowdedness factors. In addition, it looks into the way and how PT passengers interact with their information and communication technology (ICT) devices. Structured observation is used to conduct the survey of 1216 PT passengers (on bus, tram and metro) in May 2016. The result shows, on the one hand, that the length of the journey and demographics have significant impact on passengers’ decision to multitask. On the other hand, it proves that the frequency of using ICTs not only being influenced by demographics, but its relationship with the transport types is also moderated by crowdedness level. On top of that, a comparison with a previous study which adopted a different methodology but in the same context is conducted both to confirm the reliability and validity of this paper and to give an insight about Brussels public transport and its users’ multitasking tendency.
Meer lezen