Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

Hoe kan je spelend leren integreren in het vierde leerjaar om zo de dt-regel te automatiseren?

Arteveldehogeschool Gent
2023
Fien
Swinnen
De DT-Monopoly werd ontworpen om spelenderwijs de DT-regel te kennen, begrijpen en toepassen. De doelgroep van dit spel zijn leerlingen van het vierde leerjaar.
Meer lezen

Game Based Learning

Thomas More Hogeschool
2021
Eline
Stuer
  • Eline
    Stuer
  • Amber
    Hermans
  • Xamira
    Haeck
  • Ine
    Hapers
  • Evelien
    Hermans
In ons onderzoek gingen we na wat leerkrachten nodig hebben om game-based learning in te zetten in de klas.
We kwamen hieraan tegemoet door hen gebruiksklare sjablonen aan te bieden.
Meer lezen

BOEKHOUDEN SPELENDERWIJS AANLEREN: DE ONTWIKKELING VAN EEN BOEKHOUDSPEL

Universiteit Gent
2018
Joran
Roelandt
Het klassieke bordspel Monopoly werd herontworpen zodat het kon gebruikt worden om boekhouden aan te leren en in te oefenen.
Meer lezen

Spelenderwijs

Odisee
2007
Ellen
Coosemans
  • Saartje
    Desmedt
Het is belangrijk om in de taallessen goede taaldidactiek te hanteren. Goede taaldidactiek bestaat uit een aantal puntjes zoals verschillende werkvormen hanteren, taakgericht werken, goede doelen opstellen, het nieuwe leerplan hanteren, .... Wij hebben bestaande gezelschapsspelen talig gemaakt door die puntjes van goede taaldidactiek er in te verwerken.
Meer lezen