Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de Vlaamse Scriptieprijs.

Targeted advertising als strategie tegen reclamemoeheid van televisiekijkers in Vlaanderen

Natasja Van
Is gepersonaliseerde televisiereclame hét antwoord op advertising avoidance via IDTV door een 'relevante reclame-ervaring op maat' naar het hele huishouden te richten?

Targeted advertising als strategie tegen reclamemoeheid van televisiekijkers in Vlaanderen

Natasja Van Buggenhout
Is gepersonaliseerde televisiereclame het antwoord op advertising avoidance via IDTV door een 'relevante reclame-ervaring op maat' naar het hele huishouden te richten?

Lichamelijk Kijken

Luce Moelans
De Kunst van het meningsverschil“Het lijkt mij wel duidelijk dat er op Cultuur nog serieus bespaard kan worden.

Beeldinterpolatie van voetbalscènes

Gert Geebelen
Beelden bekijken vanuit standpunten waar geen camera’s staan Vandaag de dag worden camera zoom en slow motions veelvuldig gebruikt bij het in beeld brengen van verschillende evenementen om de betrokkenheid en de kijkervaring te vergroten. Het masterthesisonderzoek “beeldinterpolatie van voetbal scènes” gaat hierin nog een stap verder. In deze thesis werd de uitdaging aangegaan om een geschikte techniek te ontwikkelen die uit opgenomen beelden, het reëel beeld berekent voor een willekeurig gekozen virtueel camerastandpunt op een voetbalveld.

Do you like my TV-show?

Dries Vanmeert
Wat vind je van mijn TV-show?Televisie kijken is een natuurlijk deel van ons leven geworden. Een gemiddeld huishouden heeft dan ook meerdere tv-toestellen, waar gemiddeld enkele uren per dag naar gekeken wordt. Tijdens dat men tv kijkt, doet men bovendien vaak bij-activiteiten, zoals praten, eten, drinken... Bovendien wordt de televisie steeds meer een interactief gebeuren. Voor televisiezenders en -producenten zou het bijgevolg interessant zijn om te weten wat men zoal doet tijdens het kijken, en hoe men zich bij het programma voelt.

De Vlaamse Media Maatschappij, het business model van een omroeporganisatie onder druk door digitalisering en internationalisering

Erik Van Der Velden
Persartikel: TV is dood, lang leve TV !Deze uitspraak geeft goed aan welke tegenstrijdige sentimenten er heden ten dage leven in de audiovisuele sector. Aan de éne kant heb je de onheilsprofeten die geen toekomst meer zien voor televisie, aan de andere kant zijn er velen die menen dat het allemaal wel niet zo een vaart zal lopen en dat televisie ook in de toekomst een belangrijke bron van informatie en ontspanning zal blijven. Bewijzen voor de argumenten die de onheilsprofeten aandragen zijn zeldzaam. Overal ter wereld wordt er meer en meer TV gekeken.