Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

Best practices in downstream space technology transfer: From ESA Space Solutions and EU Astropreneurs, to Flanders’ Space

KU Leuven
2019
Corneel
Bogaert
Deze scriptie beschrijft het proces van technologietransfer met betrekking tot de Europese ruimtevaart. Het onderzoek bevat een vergelijking tussen de initiatieven van ESA en die van de EU, alsook de nationale en regionale invulling in België en Vlaanderen. Een case study zorgt voor een praktische houvast. De scriptie wordt afgesloten met een lijst van richtlijnen voor ondernemers enerzijds, en beleidsmakers anderzijds.
Meer lezen

An Inquiry into the Nature and Causes of the Success of Data & Analytics in Organizations

Universiteit Antwerpen
2017
Jonas
Vandenbruaene
This thesis highlights the interest of business executives in analytics. Furthermore, it develops an inductive maturity model with respect to analytics. It finds that only 30% of companies have already achieved a high level of analytics maturity.
Meer lezen

Vertrouwensanalyse automobielsector na fraudeschandaal

Arteveldehogeschool Gent
2016
Jana
De Tandt
Vertrouwensanalyse in de automobielsector, waarbij er nagegaan wordt hoe de Vlaming heeft gereageerd op de dieselgate en de daaropvolgende schandalen uit de sector.
Meer lezen

China’s WTO Accession: An Analysis of the Safety Valves Used to Face the Challenges

KU Leuven
2016
Lotte
Janssen
Bij handelsliberalisering worden overheden vaak geconfronteerd met belangenconflicten tussen binnenlandse consumenten en producenten. De safety valve theory biedt een kader om te analyseren of overheden protectionistische maatregelen gebruiken als safety valve wanneer ze hun markten openstellen. Deze studie onderzoekt of China en de Europese Unie dergelijke safety valves hanteerden toen China in 2001 lid werd van de Wereldhandelsorganisatie.
Meer lezen

Het opstellen van een strategisch marketingplan voor de mobiele koffiebar van koffiebranderij ROM.

UC Leuven-Limburg
2015
Valérie
Jacobs
En dan is er koffie.Het is geen geheim dat wij Belgen echte koffiedrinkers zijn. Met een gemiddelde dagelijkse koffieconsumptie van 0,98 kopjes per inwoner neemt ons land de dertiende plaats in op de wereldranglijst der koffiedrinkers. Veel Belgen hebben doorheen de dag nood aan een warme slok van het zwarte goud. Koffie heeft zich ontpopt tot een nieuwe subcultuur in onze maatschappij en steeds meer nieuwe koffietrends duiken op. Zo vormen er zich sinds enkele jaren lange rijen koffiefanaten voor kleine busjes die koffie aanbieden op allerlei uiteenlopende evenementen.
Meer lezen

Design and Realization of a Lightweight Mechanical Drivetrain for an Electric Formula Student Racecar.

KU Leuven
2014
Hannah Daled
& Raf Schoenaers
  • Hannah
    Daled
  • Raf
    Schoenaers
Geduld is een schone zaakdoor Hannah Daled en Raf SchoenaersGeduld is een schone zaak, in het geval van de elektrische auto is het letterlijk een schone zaak. Elektrische wagens zijn een oud concept in de auto-industrie, maar de toekomst van de elektrische wagen zag er niet rooskleurig uit in 1999. Het leek erop dat de ontwikkeling bruut werd stopgezet toen de eerste massa geproduceerde elektrische wagen, de EV1, van zijn eigenaars werd teruggenomen en vernield door de fabrikant zelf, General Motors.
Meer lezen

Welke merknamen blijven hangen?

KU Leuven
2011
Marlies
Vandyck
 Zoveel merknamen… Maar welke onthouden wij nu? Heeft u enig idee met hoeveel commerciële boodschappen we dagelijks geconfronteerd worden op tv, op het internet, in magazines, in het straatbeeld enzovoort? Meer dan tien jaar geleden werd er geschat dat mensen blootgesteld worden aan duizenden marketingboodschappen per dag. Dit zal met de ontwikkeling van de nieuwe media waarschijnlijk eerder vermeerderd in plaats van verminderd zijn.
Meer lezen

Merk-waardige communicatie

Andere
2002
Filip
Coertjens
Over de toekomst van de merkencommunicatie
Merken moeten mensen raken
 
Filip Coertjens
 

Coca-Cola, Volkswagen, McDonald’s, Douwe Egberts,… Vrijwel dagelijks komen we in aanraking met merken en hun reclame. Allemaal roepen ze om onze aandacht, het ene merk al wat harder dan het andere. Slechts weinigen weten die aandacht ook vast te houden…
 
Terwijl traditionele reclame vroeger het tovermiddel was om producten van gelijkwaardige kwaliteit van elkaar te onderscheiden, heeft het vandaag veel van zijn glans verloren.
Meer lezen