Persuasieve technologie in de muziekindustrie: een denkkader voor de toekomst

Hogeschool PXL
2018
Jean-Louis
Sterckx
Aan de hand van de bestaande literatuur in persuasieve technologie wordt er onderzocht hoe platformen als Facebook, YouTube en Spotify gedrag van gebruikers beïnvloeden.
Meer lezen

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet...

KU Leuven
2015
Morien
Raeymakers
IK ZIE, IK ZIE, WAT JIJ NIET ZIET... PRODUCT PLACEMENT IN MUZIEKVIDEO'SLady Gaga stapt naar voren en zingt in haar controversiële muziekvideo de eerste zinnen van haar succesnummer Telephone… Met een blikje Coca Cola Light in haar kapsel… Daarvoor betaalde het bijhorende bedrijf grof geld.
Meer lezen

Doorgroeimogelijkheden van Vlaamse semi-professionele popmuzikanten door de versterking van de Vlaamse popmuzieksector in het binnen- en het buitenland

Universiteit Antwerpen
2010
Chloë
Nols
 
Nols Chloë
Beeld je in. Je bent een jonge popmuzikant met een enorme drang om van je passie je beroep te maken. Je staat al met één been in het professionele veld, maar hoe meer je je in dat veld begeeft, hoe meer het op een ondoordringbaar landschap gaat lijken. Er hebben zich immers zware aardbevingen voorgedaan, waardoor het landschap grondig veranderde en opnieuw in kaart moet worden gebracht. Je komt tal van avonturiers tegen, die allemaal zoeken naar schaarse overlevingsmiddelen om hun doel te bereiken.
Meer lezen