Wat is de ideale marketingmix voor het online verkoopkanaal van producenten?

KU Leuven
2015
Julie
Pauwels
Prijs: minst belangrijk voor de consument in een online producentenkanaal?Uit onderzoek aan de KU Leuven blijkt dat prijs niet het belangrijkste marketingmix element is voor een online producent. Consumenten vinden andere marketingmix elementen, zoals betaalmethode en assortiment, veel belangrijker. Opmerkelijk is ook dat mannen en vrouwen niet evenveel belang hechten aan dezelfde marketingmix elementen.Het aankoopgedrag van consumenten is de laatste jaren sterk veranderd. Tegenwoordig wordt er veel meer online aangekocht.
Meer lezen

Effects of E-commerce on the Value Chain: Conquering the Last Mile

KU Leuven
2014
Arne
Somers
  • Robert
    Boute
  • Silvia Valeria Padilla
    Tinoco
E-commerce : de logistieke uitdaging van de 21e eeuwMet 24% van de Belgen die maandelijks online aankopen doen, is de online verkoop voor steeds meer handelaars belangrijk geworden. De e-commerce markt is in België goed zijn voor zo’n twee miljard euro in 2014. Maar dit brengt heel wat logistieke problemen mee voor de handelaar: eens een product online gekocht is, hoe moet dit op een kosten-efficiënte manier tot bij de klant raken?Deze vraag is niet zo eenvoudig en eenduidig te beantwoorden.
Meer lezen