Want de zee is een kom en een lepel is een kom

KU Leuven
2023
Tina
De Keyser
Een persoonlijke reflectie op onder andere ambiguïteit, auteurschap, het internet en interpretatie aan de hand van een atlas, essays en een doolhof.
Meer lezen

Een concrete en werkbare visie voor DiverGENT die betekenis geeft aan het leren van onze inclusieve leerling

Arteveldehogeschool Gent
2022
Julie
Van Hoorde
In onze organisatie vernieuwen we samen de visie naar een concrete én doorleefde visie volgens de richtlijnen van schoolontwikkeling. Ons veranderingsproces kan een voorbeeld zijn voor wie zoekt naar een meer inclusieve en diversiteitgerichte visie voor zijn organisatie.
Meer lezen

“See the child, before the disability” - UNICEF

Karel de Grote-Hogeschool
2018
Dessy Andwita
Daulay
In deze bachelorproef leest u mijn onderzoek naar beperkingen in Indonesië: hoe er wordt gekeken naar mensen met een beperking, hoe het is om te leven met een beperking in Indonesië en wat voor hulp ze krijgen. Want in Indonesië moeten deze mensen nog steeds strijden voor hun leven.
Meer lezen

De ontwikkelingseffecten van contrafeitelijke versus feitelijke reflectie op persoonlijke prestaties.

Universiteit Gent
2014
Julie
Rosseel
# Wat als: Reflecterende werknemers presteren beter?!Wat als ik mijn vliegtuig niet had gemist? Wat als ik mijn baas niet had beledigd? Wat als ik mijn deadline op het werk had behaald? Wat als …? Wat als…? Iedereen heeft wat als-gedachten: u toch ook?Wat als-gedachten zijn een belangrijk onderdeel van ons menselijk denken. Bijgevolg heeft iedereen het onder ons al meegemaakt dat die, soms vervelende wat als-gedachten oppoppen in onze gedachten. U mist uw vliegtuig en denkt: wat als ik wat vroeger was opgestaan?
Meer lezen