Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

The use of exergames to improve balance in elderly: Can we challenge COM displacements?

KU Leuven
2018
Jente
Willaert
  • Julie
    Tavernier
Een zelf-ontwikkeld exergame, VirBal genaamd, werd getest bij ouderen om na te gaan of het zorgde voor een uitdaging in evenwicht. Lichaamszwaartepunt verplaatsingen relatief ten opzichte van de individuele limieten waren hoger in het VirBal spel in vergelijking met het KInect Ski spel, wat uit voorgaand onderzoek het beste exergame voor balanstraining bleek te zijn. Het VirBal spel zou gebruikt kunnen worden als evenwichtstraining tool bij ouderen.
Meer lezen

The Best of both worlds - De aanpak van problematisch gamen op vlak van vroeginterventie

Hogeschool Gent
2014
Davy
De Leeuw
  • Davy
    De Leeuw
Een leven verspelen met een onsterfelijke avatarGekluisterd aan een computerscherm met een heus tekort aan vitamine D, leeft Bart[1] van brood met chocoladepasta overgoten met liters frisdrank en Energy Drinks. Studeren is niet langer een prioriteit en zijn vrienden ziet hij niet meer. Hij is 20 jaar en wil een kampioen worden in een online virtuele wereld; een fictieve omgeving zonder grenzen en talloze mogelijkheden.
Meer lezen

De grootste internetgevaren voor jongeren

VIVES Hogeschool
2007
Valerie
Pauwelyn
Gevaar op het internet!Chatten jongeren zichzelf bloot? OF Surfen jongeren in hun blootje doorheen het internet?Door de aandacht in de actualiteit zijn ouders terecht ongerust geworden over de chatgevaren waarmee hun kinderen geconfronteerd kunnen worden. Toch zijn dit niet de enige internetgevaren. Van computervirussen, spam, hackers, spyware, onveilig chatten, cyberpesten en Second Life-gevaren heeft men waarschijnlijk al eens gehoord, maar wat zijn ze precies en hoe kan men ze eventueel voorkomen en/of bestrijden?
Meer lezen

AVATAR life

AP Hogeschool Antwerpen
2007
Eva
Huybrechts
Games hebben steeds tot de verbeelding gesproken. Maar massive multiplayer games zijn bijzonder: ze creëren een collectieve verbeelding. Het intrigeert veel spelers doordat er een sociaal element wordt toegevoegd aan het game. Dit maakt het mogelijk om een nieuwe, virtuele samenleving op te bouwen, met eigen politieke en economische structuren.
 
Vele bedrijven zijn laaiend enthousiast over zo’n grote samenkomst van spelers op één plaats. Ze vestigen zich gretig in de virtuele werelden en hun verwachtingen zijn hoog gespannen.
Meer lezen