De longlist voor de Klasseprijs 2019 is bekend. De prijs, een deelprijs van de Vlaamse Scriptieprijs, bekroont de sterkste inzending gerelateerd aan onderwijs.
Welke student de prijs -goed voor 1000 euro- in de wacht sleept, wordt onthuld op de uitreiking van de Vlaamse Scriptieprijs op 21 december in het Lamot in Mechelen (schrijf je hier in).
Phonotype - The visual identity of a language according to its Phonology
(Titel journalistiek artikel: De kracht van letters)
Walda Verbaenen
Hogeschool PXL
Master Reading Type and Typography
Klas zoekt flexibele hoek: een eerste stap naar onderzoekend leren in de school
(Titel journalistiek artikel: Kleuterklas zoekt flexibele hoek: een eerste stap naar onderzoekend leren)
Wendy Vercaemst
Arteveldehogeschool Gent
Bachelor in het kleuteronderwijs
Multi talen multi beleving
(Titel journalistiek artikel: Met het Meertalige Gezin als nieuwe norm wordt het tijd voor een meertalige mindset!)
Julie van der Schaaf
Odisee
Bachelor in de gezinswetenschappen
NEMI: het interculturele lessenpakket. Cultureel bewustzijn stimuleren via Nederlandstalige migrantenliteratuur in de tweede graad aso
(Titel journalistiek artikel: NEMI neemt leerlingen mee op interculturele reis)
Machteld Poriau, Lisa Depraetere & Sarah De Witte
Arteveldehogeschool Gent
Bachelor secundair onderwijs
Increasing L2 exposure with adult EFL learners via audiobooks
(Titel journalistiek artikel: Al luisterend een taal leren)
Sara Van Keer
Odisee
Bachelor Secundair Onderwijs
Aansluiten bij ouders met een lvb
(Titel journalistiek artikel: Leer ouders met een lvb begrijpen)
Daphne de Kam
Universiteit Gent
Master orthopedagogiek
Spreekopdrachten evalueren in een muisklik met ForAllRubrics
(Titel journalistiek artikel: Evalueren in een muisklik een droom?)
Florian Brokken
Odisee
Bachelor secundair onderwijs
Leesbevordering bij laagtaalvaardigen - Het ontwikkelen van een literatuurhandboek
(Titel journalistiek artikel: "De anderstalige leerlingen lezen niet graag." Onzin!)
Thibaut Duthois, Nikolaas Mergan & Robbe Pessemier
Arteveldehogeschool Gent
Bachelor secundair onderwijs
Hoe kan een leerkracht in een vierde leerjaar omgaan met mentale problemen in de klas?
(Titel journalistiek artikel: Aandacht voor mentale problemen in de klas met “een wesp”)
Lynn Cornelis
AP Hogeschool Antwerpen
Bachelor lager onderwijs
Het personaliseren van motivationele strategieën en gamificationtechnieken m.b.v. recommendersystemen
(Titel journalistiek artikel: Eindelijk gemotiveerd wiskunde oefenen!)
Jeroen Ooge
KU Leuven
Master toegepaste informatica
Wij wensen alle geselecteerden veel succes!