Scriptiebank overzicht

De Vlaamse Scriptiebank is een vrij toegankelijke online databank. Deze bevat alle artikels en full text scripties van deelnemende bachelors en masters aan de

Hoe kan Maeskes Roem hun targeting richten op een jongere doelgroep ?

Hogeschool Gent
2023
Nils
Thiebaut
Met dit onderzoek willen we gaan onderzoeken hoe Maeskes Roem zich kan richten op een jongere doelgroep. Vooral gericht op mensen met een leeftijd tussen 18-35 jaar. Maeskes Roem hun huidige doelgroep momenteel is tussen 35-60 jaar oud. Deze willen ze dus verjongen om zo een groter doelpubliek aan te spreken en aan te trekken.
Meer lezen

Haptonomische pre- en postnatale begeleiding van ouders en kind

Arteveldehogeschool Gent
2021
Birten
Pots
Binnen het perinatale zorgnetwerk zijn er heel wat alternatieve begeleidingsvormen aan een
opmars bezig, onder andere de haptonomische pre- en postnatale begeleiding van ouders en
kind. De impact en de meerwaarde hiervan worden beschreven pre, peri- en postnataal, dat zowel voor de ouders als voor het kind. Als vroedvrouw kan de haptonomische visie een andere kijk op het werkveld geven.
Meer lezen

Circulaire Economische Strategieën als meetinstrument in een onderzoek naar duurzaamheid binnen de Vlaamse optiekwereld

Odisee
2020
Britt
Dekerf
In deze scriptie wordt duurzaamheid in de Vlaamse optiekwereld besproken. Aan de hand van circulaire strategieën wordt het duurzame verloop van materialen uit de optiekwereld, met betrekking op de gehele levenscyclus toegelicht. Een praktijkgerichte meetmethode wordt voorgesteld, welke de toepasbaarheid van circulaire strategieën in de Vlaamse optiekwereld in kaart kan brengen.
Meer lezen

Wat zijn de Belgische SEM-trends voor Belgische bedrijven in 2020?

Hogeschool West-Vlaanderen
2020
Bert
Bossier
In samenspraak met enkele toonaangevende Belgische ondernemingen werd onderzocht hoe zoekmachinemarketing kan helpen om zich te onderscheiden van buitenlandse concurrentie.
Meer lezen

Online content in de Jupiler Pro League: hoe je als voetbalclub niet buitenspel te laten zetten

UC Leuven-Limburg
2019
Nick
Van Honste
Een studie over social media, online sponsored content en
digital storytelling in het Belgische voetbal.
Meer lezen

Het spel van subsidies: de economische impact van de podiumkunsten.

Universiteit Antwerpen
2015
Tine
Verhaeghe
  • Tine
    Verhaeghe
  • Lianne
    Kamminga
“Art has nothing to do with the stern preoccupations of the economist. The artist’s values – his splendid and often splenetic insistence on supremacy of aesthetic goals – are subversive of the straightforward materialist concerns of the economist. He makes the economist feel dull, routine, philistine and also sadly unappreciated for his earthy concern… Not only do the two seldom meet, but the regret in each is evidently negligible.” (Galbraith, 1963, p. 53)Een spel van subsidiesKunst heeft in de ogen van velen niets te maken met economie.
Meer lezen

A Comparative Study On The Security Of Open Source Web Content Management Systems

Universiteit Hasselt
2013
Steve
Bottelbergs
De veiligheid van WordPress, Joomla en Drupal onder de loep De alomtegenwoordigheid van het internet is tegenwoordig niet meer weg te denken. Bijna iedereen heeft een account op websites als Facebook, Twitter en Instagram. Dit betekent dat men allerlei persoonlijke gegevens zoals naam, e-mailadres en wachtwoord verspreidt op het internet, veronderstelt dat deze veilig worden opgeslagen, en dat het gebruik van de websites zelf ook veilig is.
Meer lezen

Webserver en dynamische website

Andere
2011
Vanessa
Draelants
Ik herinner me nog één van de eerste samenkomsten voor de bespreking van het projectwerk, toen me werd gevraagd of ik al een onderwerp in mind had. Het enige wat ik toen wist, was dat ik me wou verdiepen in iets waar we nog niet (of nog niet veel) mee te maken hadden gekregen tijdens onze opleiding, en tevens liefst ook iets met een grafisch aspect. Mijn vader had al eens ‘laten vallen’ dat de website voor de verhuur van zijn vakantievilla in Sri Lanka een dringende update nodig had.
Meer lezen

E - Het Bewegende Boek

Thomas More Hogeschool
2010
Michael
Ilegems
Het boek beweegt
Net als in de muziekindustrie een paar jaar geleden, voltrekt zich as we speak ook in de boeken- en printmediasector een technologische revolutie. Het moderne boek is een e-book - dat zich laat lezen op een e-reader of tabletcomputer -, een audiofile, een videocompilatie en ook … een gedrukt boek. Anno 2010 is lezen ook kijken en luisteren.
Sinds enkele jaren produceren grote hardwarefabrikanten als Amazon, Apple en Sony, en boekenketens als Barnes & Noble, digitale dragers waarop je elektronische boeken of e-books kan lezen. Binnenkort mengt ook Google zich in de debatten.
Meer lezen

Onderzoek naar de ontwikkeling van social media strategieën in corporate communication naar de consument

Vrije Universiteit Brussel
2009
Rob
van Alphen
 
De snelle toename en ontwikkeling van kwaliteitsvolle, betaalbare technologieën, alsook de toenemende populariteit van sociale netwerken en user-generated content sites hebben het medialandschap voorgoed veranderd. Consumenten hebben vandaag een heel arsenaal aan communicatiemiddelen ter beschikking waarmee ze meningen kunnen uiten, en informatie kunnen delen.
Meer lezen

RolToels - e-magazine voor jonge rolstoelers in Vlaanderen

Thomas More Hogeschool
2008
Philip
Struyf
  – www.roltoels.be
ROLTOELS, EN ALLES LOOPT OP ROLLETJES
RolToels is een nieuw online magazine voor jonge rolstoelers in Vlaanderen. Het concept werd bedacht en gerealiseerd door Philip Struyf, laatstejaarsstudent onlinejournalistiek aan de Katholieke Hogeschool Mechelen.
Philip wilde al langer iets journalistieks voor rolstoelers maken. Rolstoelen maken immers al jarenlang deel uit van zijn leven: Philips stiefvader zit in een rolstoel, en als adolescent begeleidde hij vakanties voor mindervalide jongeren.
Meer lezen

Digital Signage Management System

Hogeschool Gent
2008
Cedric
Vandewoude
 
Digital Signage Management System
http://cedric.vandewoude.org/stage/
Reclame, het is de dag van vandaag niet meer weg te denken. Op allerlei manieren en via allerlei media worden we geprikkeld. Grote bedrijven spenderen hier enorm veel geld aan. Maar ook de kleine zelfstandige wil graag zijn klanten kunnen bereiken.
Meer lezen

Online content delivery systemen: een nieuwe kans voor de game-industrie?

Vrije Universiteit Brussel
2008
aster
stein
Online content delivery systemen voor videogames: een nieuwe kans voor de game-industrie?
De toenemende snelheden van internetverbindingen maken het steeds gemakkelijker om volledige pc-games illegaal te downloaden. De videogame-industrie klaagt al jaren over de hoge mate van piraterij. We kunnen een gelijkaardig fenomeen zien bij de muziekindustrie. Sinds de komst van digitale geluidsbestanden, vooral mp3, wordt op grote schaal muziek illegaal gedownload. De komst van de draagbare muziekspeler iPod van Apple zorgde voor een explosie aan legale muziekdownloads.
Meer lezen